[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

بی‌توجهی به پژوهش، جامعه را دچار رکود می‌کند، روزنامه شیراز نوین

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی شهید رستمی شیراز گفت: پژوهش یکی از محورهای مهم پیشرفت و توسعه پایدار در هر کشور به شمار می‌آید و اگر پژوهشی صورت نگیرد، دانش بشری افزایش نیافته و جامعه دچار سکون و رکود خواهد شد.
به گزارش ایرنا، دکتر حسین محمدی، سه شنبه همزمان با هفته پژوهش در جمع استادان و نخبگان این دانشگاه افزود: بدون انجام پژوهش، امور آموزشی نیز از پویایی و نشاط لازم برخوردار نخواهد بود.
وی با اشاره به جایگاه ویژه آینده‌پژوهی و آینده‌نگاری در دنیای امروز ادامه داد: توسعه پژوهش در هر جامعه نیازمند گسترش و رویکرد پژوهش مدار در آن جامعه است که با جست‌وجوی منابع، الگوها و عوامل تغییر یا ثبات، به تجسم آینده بالقوه و برنامه ریزی در آن می‌پردازد. او اظهار داشت: به عبارتی دیگر، آینده پژوهی و آینده نگاری، هنر شکل دادن به آینده آنگونه که می‌خواهیم، است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی شهید رستمی شیراز گفت: نقش پژوهش در توسعه همه جانبه و پایدار جامعه چنان برجسته و انکارناپذیر است که می‌توان آن را بدون هیچ تردیدی نیروی محرکه توسعه در همه حوزه‌ها اعم از فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دانست.
محمدی افزود: با سرمایه‌گذاری در امر تحقیق، پژوهش و فناوری و هماهنگ کردن آن با نیازهای کشور می‌توان زمینه‌های رشد و شکوفایی سریع جامعه را فراهم کرد و ضمن کمک به حل مسائل، از هدر رفتن منابع جامعه نیز جلوگیری کرد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی