[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

چرا شیرخواران نمی‎‌توانند عسل بخورند؟، روزنامه شیراز نوین

خراسان/ همه ما از فواید عسل زیاد شنیده‌ایم  اما شاید کمتر کسی بداند که عسل برای شیرخواران  همان فواید را ندارد و گزینه خوبی نیست. عسل حاوی ‌هاگ‌های نوعی باکتری است که به آن کلستریدیوم بوتولینوم می‌گویند. در شیرخواران بالای یک سال، این ‌هاگ‌ها خطری ایجاد نمی‌کنند چون بدن می‌تواند از ازدیاد آن‌ها جلوگیری کند. اما دستگاه گوارش شیرخواران کوچک‌تر از ۱۲ ماه این کارآمدی را ندارد و در مقابل آلودگی باکتری بوتولینیوم که به آن بوتولیسم اطفال می‌گویند، آسیب‌پذیر است.
اگر به طور تصادفی به شیرخوار خود عسل دادید چه  کنید؟
در چنین موقعیتی این اقدامات را انجام بدهید:
کودک را نزد پزشک ببرید: در چنین شرایطی بهترین راه این است که  شیرخوار را نزد متخصص اطفال ببرید و تمام جزئیات را به او بگویید.  او را تحت نظر داشته باشید: وقتی از نزد متخصص اطفال به خانه بازگشتید، شیرخوار را تا یک ماه به دقت تحت نظر داشته باشید. نشانه‌های بوتولیسم می‌تواند تا حداکثر ۳۰ روز پس از خوردن ‌هاگ‌ها خودش را نشان بدهد. برای همین، هوشیار بودن بهترین کار است.
به شیردادن منظم ادامه دهید: شیردادن را ادامه بدهید. شیر مادر به تولید باکتری روده‌ای و تسریع رشد آن‌ها کمک می‌کند. در واقع، باکتری روده‌ای شیرخوار شما می‌تواند تنها با کمک نوع خاصی از قند که تنها در شیر مادر وجود دارد، رشد کند و تکثیر شود. یادتان باشد این‌ها همان باکتری‌هایی هستند که از تکثیر کلستریدیوم بوتولینوم جلوگیری می‌کنند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی