[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

سرمربی مراکش: چرا قهرمان جام‌جهانی نشویم؟، روزنامه شیراز نوین

ورزش 3/ ولید رکراکی، سرمربی مراکش می‌گوید حاضر نیست از رؤیای قهرمانی در جام جهانی دست بکشد.
تیم ملی مراکش در مرحله نیمه نهایی جام جهانی 2022 قطر به مصاف تیم ملی فرانسه خواهد رفت تا تکلیف تیم فینالیست ‌این رقابت‌ها مشخص شود. آن‌ها شگفتی‌ساز‌ این رقابت‌ها بودند و با حذف ناباورانه تیم ملی اسپانیا و تیم ملی پرتغال موفق شدند به عنوان اولین تیم آفریقایی به مرحله نیمه نهایی جام جهانی راه پیدا کنند. 
ولید رکراکی در آستانه دیدار حساس و جذاب مرحله نیمه نهایی برابر فرانسه به گفت‌وگو با خبرنگاران نشست تا به سؤالات آن‌ها درباره تیمش پاسخ دهد. 
رؤیای جام جهانی: هرچه پیش‌تر می‌رویم، همه چیز پیچیده‌تر می‌شود. ما قرار است برابر مدافع عنوان قهرمانی بازی کنیم که بازیکنانی بزرگ و بهترین مربی دنیا را دارد. به صعود باور داریم و چرا نباید رؤیای قهرمانی در جام جهانی را داشته باشیم؟ ما خسته نیستیم و با تمام وجود تلاش خواهیم کرد. 
شرایط تیم: ما به خوبی ریکاوری کردیم، پزشکان خوبی داریم و امروز همه چیز خوب بوده است. هیچ بازیکنی خط نخورده و جایگاه هیچ بازیکنی امن نیست. باید ببینیم چه پیش خواهد آمد و چطور باید بهترین بازی را از بازیکنان بگیریم. 
روحیه مراکش: من به بازیکنان گفتم که ما ‌اینجا هستیم تا ذهنیت و روحیه یک قاره را عوض کنیم. ما شانسی به ‌اینجا نرسیدیم اما به آن‌ها گفتم که نباید قانع باشیم. ما اعتماد به نفس داریم و سخت‌ترین مسیر را طی کردیم. بسیاری معتقد بودند که ما بارها حذف خواهیم شد اما حالا‌ اینجا هستیم. قرار است بجنگیم تا پیش برویم. باید برای کشورهای آفریقایی و عربی بجنگیم. کشور ما به همه فرهنگ‌ها احترام می‌گذارد. ما آماده استقبال از همه هستیم و گاهی نیازی به تغییر نداریم. 
خطر کیلیان امباپه و نبرد او با اشرف حکیمی: اگر کسی امباپه را بهتر از من بشناسد، حکیمی ‌است. ما قرار نیست کار خاصی انجام دهیم چون متأسفانه فرانسه فقط محدود به آنتوان گریزمان نیست. عثمان دمبله زوج مناسبی برای امباپه است. قرار است شاهد نبرد خوبی بین اشرف و امباپه باشیم. باید امباپه را متوقف کنیم اما فقط او نیست. حکیمی ‌انگیزه بسیاری برای پیروزی برابر دوستش دارد. کلید پیروزی در ‌این بازی: ما روحیه جمعی خوبی داریم، می‌خواهیم با تمام وجود تلاش کنیم و همیشه‌ این کار را به عنوان یک تیم انجام می‌دهیم. همیشه در هر بازی مثبت فکر می‌کنیم. روحیه تیمی ‌مهم‌ترین نکته برای من است. عطش بازیکنان مراکش: آن‌ها باید عطش داشته باشند. دیدیم که برزیل به عنوان بهترین تیم چطور حذف شد. هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. ما اعتماد به نفس داریم و می‌خواهیم آفریقا را در صدر جهان قرار دهیم. همه احتمالات علیه ما است. ما خسته نیستیم، دیوانه هستیم و دیوانه خوبی هستیم. هیچ کس حق ندارد در نیمه نهایی جام جهانی خسته باشد. حمایت هواداران: ما بهترین هواداران دنیا را در کنار آرژانتین و برزیل داریم. آن‌ها از هر جای دنیا آمده‌اند تا کشورشان را تشویق کنند. ما در خانه بازی می‌کنیم و ‌این مهم‌ترین اتفاق دنیا است. تابعیت دوگانه فرانسوی: رویارویی با فرانسه باعث افتخار است. من ‌اینجا هستم تا تیم کشورم را هدایت کنم و هیچ نکته دیگری مهم نیست. ما برابر بلژیک هم بازی کردیم و شرایط همین بود. مهم‌ترین نکته فوتبال بازی کردن و پیروزی است و چیزی که برای من اهمیت دارد ‌این است که با بهترین تیم دنیا روبه‌رو خواهیم شد. برنامه بازی: امیدوارم فرانسه احترامی ‌برای ما قائل نشود. اگر ‌این طور باشد، شرایط پیچیده خواهد شد. 
راز فوتبال مراکش: سرمایه‌گذاری بسیاری انجام شده است و‌ این اهمیت بسیاری دارد. ما درک کرده‌ایم که باید برای پرورش بازیکنان جوان کار کنیم و فهمیدیم که ‌این تنها راه است. آینده او پس از جام جهانی: من در حال حاضر فقط به نیمه نهایی فکر می‌کنم. می‎‌بینم که مردم می‌گویند همه چیز تمام شده اما من می‌خواهم قهرمان جام جهانی شوم. شاید فکر کنید دیوانه هستیم اما من به دنبال قهرمانی هستم و فکر می‌کنم توانایی‌ این کار را داریم. کشورم را دوست دارم و ‌این بسیار مهم است. ما خسته نیستیم، می‌خواهیم تاریخ‌سازی کنیم. کشورهای آفریقایی بسیار مورد انتقاد قرار گرفته‌اند و بسیاری می‌گویند ما به اندازه کافی خوب نیستیم اما حالا ‌اینجاییم تا خلافش را ثابت کنیم.


 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی