[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

«ساپینتو» و گزینه‌های روی میز به دنبال‌ایدئال‌ترین آرایش دفاعی، روزنامه شیراز نوین

سرمربی پرتغالی استقلال دستش برای چینش خط دفاعی ‌این تیم در دربی باز است. به گزارش فوتبال 360، استقلال در فاز دفاعی رفته‌رفته شرایط بهتری در لیگ بیست‌ودوم پیدا می‌کند، هر چند آبی‌پوشان شروع خوبی نداشتند و در 2 بازی ابتدایی فصل 3 بار دروازه‌شان باز شد اما در ادامه فصل ریکاردو ساپینتو توانست نقاط ضعف خط دفاعی تیمش را پیدا کرده و آن را بهبود بخشد، به طوری‌که در 3 بازی اخیر استقلال در لیگ برتر و سوپرجام، آبی‌ها گلی را دریافت نکرده‌اند و دروازه‌شان بسته مانده که نشان می‌دهد که هم دروازه‌بان و هم البته زوج خط دفاعی تیم‌شان توانسته کارنامه‌ای قابل ‌قبول از خود به‌جای بگذارد. ریکاردو ساپینتو در طول لیگ بیست‌ودوم به زوج عارف غلامی ‌و رافائل سیلوا اعتماد کرده، البته تفکر اولیه سا‌پینتو بازی با 3 مدافع و میدان دادن به روزبه چشمی ‌بود اما عملکرد آبی‌ها با خط دفاعی 3 نفره راضی‌کننده نبود و همین مسئله باعث شد تا ساپینتو برای بهبود شرایط دفاعی تیمش به سراغ سیستم تازه‌ای برود و به صورت هم‌زمان به غلامی ‌و سیلوا در میانه خط دفاعی آبی‌پوشان پایتخت میدان داد. البته که در دیدار با فولاد خوزستان، غیبت غلامی‌ در فهرست آبی‌ها باعث شد تا فرصت بازی به محمدحسین مرادمند هم برسد و او توانست عملکرد قابل ‌قبولی را از خود به ‌جای بگذارد.
مرادمند در دیدار سوپرجام هم با تصمیم ریکاردو ساپینتو به ترکیب استقلال اضافه شد تا بتواند در دقایق پایانی به کمک خط دفاعی تیمش بیاید که البته تعویض او در وقت‌های تلف شده مسابقه نشان داد که ساپینتو به دنبال حفظ جریان بازی بوده و برای همین در واپسین دقایق مسابقه به سراغ استفاده از مدافع باتجربه تیمش رفته است.
**مصدومیت دردسرساز غلامی
عارف غلامی ‌در تمرینات آماده‌سازی استقلال در تعطیلات فیفادی دچار مصدومیت شد، آن‌هم در شرایطی که از او به عنوان گزینه نخست حضور در خط دفاعی استقلال یاد می‌شد اما شدت مصدومیت غلامی ‌به طوری بود که او به تازگی توانسته به تمرینات گروهی تیمش بازگردد و از 2 روز قبل کنار سایر هم‌بازیانش به میدان برود. ساپینتو با توجه به شرایط به‌وجود آمده برای غلامی، نمی‌خواهد روی مدافع جوان اما باتجربه تیمش برای مسابقه حساس با پرسپولیس ریسک کند و همین مسئله باعث شده تا سرمربی پرتغالی استقلال گزینه‌های جانشینی او را بررسی کند و به سراغ طراحی یک زوج دفاعی جدید برای موفقیت در دربی پایتخت برود.
**کلین‌شیت پیش از رسیدن به دربی
آبی‌پوشان پایتخت روز دوشنبه در دیدار تدارکاتی مقابل ملوان بندرانزلی به میدان رفتند که ریکاردو ساپینتو در جریان مسابقه، بارها در ترکیب تیمش تغییراتی را اعمال کرد و بخشی از تغییرات او در فاز دفاعی بود. رافائل سیلوا، سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند بازیکنانی بودند که از سوی ساپینتو در قلب خط دفاعی استقلال آزموده شدند تا شرایط فنی آن‌ها مورد آزمایش قرار گیرد. روزبه چشمی ‌هم دیگر عنصر دفاعی در دسترس ریکاردو ساپینتو است، اما ساپینتو برخلاف کارلوس کی‌روش چندان تمایلی به استفاده از چشمی‌ به عنوان مدافع میانی ندارد و روی درخشش ‌این هافبک باتجربه در میانه میدان حساب باز کرده و همین مسئله باعث شده تا فعلاً نام روزبه چشمی ‌در بین اولویت‌های دفاعی سرمربی استقلال به چشم نخورد.
**زوج آسمان‌خراش‌ها در دفاع استقلال؟
سیاوش یزدانی فصل پرماجرایی را گذرانده اما هنوز نتوانسته حتی یک دقیقه برای استقلال به میدان برود. یزدانی که با توجه به علاقه‌اش به فرهاد مجیدی در تصمیمی ‌عجیب شماره 7 را برای خود انتخاب کرده، هنوز موفق نشده تا به صورت رسمی ‌از ‌این شماره در ترکیب استقلال رونمایی کند اما با توجه به آمادگی بالای او، حضورش در دربی محتمل است. پرسپولیسی‌ها بدون‌شک با حضور بازیکنانی مثل شیخ دیاباته و یورگن لوکادیا به دنبال ارسال از جناحین هستند و ریکاردو ساپینتو برای پوشش ضعف دفاعی تیمش احتمالاً قصد دارد تا از زوج رافائل سیلوا و سیاوش یزدانی استفاده کند تا با حضور ‌این 2 مدافع بلندقامت، ضعف آبی‌ها در نبردهای هوایی برطرف شود. ساپینتو برای اجرایی‌کردن سیاست دفاعی خود، در بازی دوستانه مقابل نفت مسجدسلیمان و البته مصاف با ملوان، به زوج سیلوا-یزدانی میدان داد که عملکرد خوبی داشتند تا‌ ایده سرمربی پرتغالی آبی‌ها در یک ‌قدمی ‌اجرایی ‌شدن قرار بگیرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی