[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

بیگانگی بافت فرسوده با مسکن ملی، روزنامه شیراز نوین

دکتر ایمانیه گفت: بافت فرسوده استان در اداره کل راه و شهرستان سازوکار مشخصی ندارد و بایستی با هماهنگی شهرداری‌ها سازوکار مشخصی پیدا کند. در پروژه‌های نهضت ملی جهش مسکن،‌ به‌صورت ویژه می‌توان از توانایی مهندسان نخبه و جوان استان بهره‌گیری کرد.
به گزارش شیرازنوین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه در یکصدوپنجاه‌وسومین جلسه شورای مسکن استان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم مهندس رستم قاسمی، گفت: در پروژه‌های نهضت ملی جهش مسکن،‌ به‌صورت ویژه از توانایی مهندسان نخبه و جوان استان بهره‌گیری شود. استاندار فارس اظهار داشت: هزینه‌های ایجاد زیرساخت‌های آب و برق به منظور احداث واحدهای مسکونی، به تفکیک هر شهرستان تدوین شود و به صورت رسمی در اختیار نماینده مردم آن شهرستان در مجلس شورای اسلامی قرار گیرد تا در تدوین بودجه ۱۴۰۲ برای آن‌ها تدابیری اتخاذ شود. وی با تأکید براینکه اداره کل راه و شهرسازی استان موظف است در کنار اجرای نهضت جهش ملی مسکن به ایجاد مسجد، کتابخانه، زمین چمن ورزشی و مدرسه با هماهنگی نهادهای متولی آنها اقدام نماید، افزود: ایجاد چهار شهرک جدید در استان به صورت واحد در حوزه شرکت عمران و توسعه شهر صدرا پیگیری شود.
دکتر ایمانیه با تأکید بر لزوم رتبه‌بندی عملکرد فرمانداران در حوزه اجرای این پروژه و ارسال آن به دفتر استاندار، توسط قرارگاه مسکن استان، گفت: هرچه بتوانید از ظرفیت سازمان‌های دولتی به منظور ایجاد مسکن کارکنان آنان استفاده کنید، در برآیند کل وضعیت مسکن استان بهبود پیدا می‌کند. وی با گلایه از اینکه بافت فرسوده استان در اداره کل راه و شهرستان سازوکار مشخصی ندارد، افزود: راه و شهرسازی استان با هماهنگی شهرداری‌ها سازوکار مشخصی برای بافت فرسوده تدوین کند. از این حوزه در پروژه احداث مسکن می‌توان بهره برد و زودتر به نتیجه رسید.
نماینده عالی دولت در فارس خواستار حل مشکلات احداث مسکن روستایی شد و اظهار کرد: سازمان‌های ذی‌ربط جدا از مسئولیت‌های روزانه، به دنبال رفع موانع و مشکلات پیش روی ساکنان روستاها در احداث منازل روستایی باشند.
وی افزود: هر روستایی که منابع طبیعی اطراف آن مانع از گسترش روستا شده را اعلام کنید، تا پس از جمع‌بندی از طریق وزیر جهاد کشاورزی برای رفع آنها اقدام کنیم.
استاندار فارس خواستار بازنگری و گسترش طرح هادی روستاهای استان شد و گفت: طرح هادی روستاهای استان به جز روستاهای اطراف شیراز، هر چند سال یک بار با هدف گسترش و حفظ روستاها، بازنگری شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی