[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

طرز تهیه فاهیتای مرغ، روزنامه شیراز نوین

 زمان آماده‌سازی: 15 دقیقه
 زمان پخت: 30 دقیقه

 مواد لازم برای 3 نفر
فلفل دلمه‌ای: 2 عدد
پیاز: 1 عدد
روغن زیتون یا روغن گیاهی: 1 قاشق سوپ‌خوری
سینه مرغ: 3 تا 4 عدد
گشنیز تازه: 1 دسته
دانه زیره: 1 قاشق سوپ‌خوری
سس گوجه طعم دار: 1 قاشق سوپ‌خوری
رب گوجه (پوره گوجه ): 1 قاشق سوپ‌خوری
شکر دانه ریز: 1 قاشق چای‌خوری
پنیر مزه دار سفت مانند پنیر چدار رسیده: 80 گرم
خامه ترش: 125 تا 150 گرم
نان تورتیلا: 6 تا 8 عدد
نمک و فلفل سیاه تازه : به مقدار لازم

فاهیتای مرغ یا چیکن فاهیتا یک غذای خوشمزه و هیجان انگیز است که اصالتش به مکزیک و تگزاس برمی‌گردد. البته قبل از‌ اینکه چیزی در مورد ‌این غذای فوق العاده بگوییم شاید بخواهید بدانید که فاهیتا چیست؟ فاهیتا به گوشت گریل شده‌ای گفته می‌شود که با نان تورتیلا سرو می‌شود. گوشتی که در فاهیتا استفاده می‌شود می‌تواند گوشت گاو، مرغ و حتی میگو باشد. گفتنی است که به جز فاهیتای مرغ و گوشت، فاهیتای سبزیجات هم می‌توان تهیه کرد. چون اصلیت ‌این غذا مکزیکی است طبیعتاً ادویه فاهیتا فلفل است. اما شما می‌توانید میزان فلفل را با ذائقه خودتان تنظیم کنید. تهیه کردن ساندویچ فاهیتای مرغ می‌تواند یک خاطره دلنشین و به یاد ماندنی برای شما بسازد، پس در ‌این مطلب می‌خواهیم دستور فاهیتای مرغ را به شما مخاطبان عزیز ‌ایران کوک آموزش دهیم تا با‌ این غذای عالی، یک سفر سریع و راحت به مکزیک داشته باشید. توصیه می‌کنیم در‌ این سفر دلچسب به مکزیک، از تاکوی ماهی و سالاد کلم و همچنین کسادیای پنیر غافل نشوید. امیدواریم مکزیک خوش بگذرد!
 طرز تهیه 
 مرحله اول
 فلفل را از محل اتصال ساقه نصف کنید. جهت برداشتن ساقه و دانه‌ها با دقت چاقو را گرداگرد ساقه فلفل بچرخانید. غشاهای سفیدی را که باقی مانده است قبل از خلال کردن ببرید و دور بریزید و سپس آن را خلال کنید. پیاز را برش بزنید.
 مرحله دوم
تابه بزرگی را روی حرارت متوسط گرم کنید. کمی ‌روغن ریخته و چند ثانیه صبر کنید، سپس فلفل‌ها و پیاز را اضافه کنید. آن‌ها را 5 دقیقه بپزید اما پیوسته آن را هم بزنید تا زمانی که شروع به نرم شدن کرده و لبه‌های آن‌ها طلایی شود.
 مرحله سوم
تا آماده شدن پیاز، مرغ‌ها را به شکل نوارهایی به عرض انگشت برش زده و در کاسه‌ای بزرگ بریزید. ساقه‌های گشنیز را کاملاً خرد کرده و سپس همراه با دانه‌های زیره و کمی ‌نمک و فلفل به مرغ اضافه کنید. آن را هم بزنید تا زمانی که مرغ‌ها کاملاً با ‌این مواد آغشته شود.
 مرحله چهارم
سبزیجات پخته شده را به یک کاسه یا بشقاب انتقال دهید، کمی ‌روغن به ماهیتابه اضافه کنید. مرغ‌ها را به مدت 5 دقیقه حرارت دهید و مرتب هم بزنید تا زمانی که طلایی شده و بپزد.
 مرحله پنجم
حین پختن مرغ‌ها، سس را تهیه کنید. سس گوجه، رب گوجه و شکر را مخلوط کرده و با نمک و فلفل مزه دار کنید. با دو قاشق سوپ‌خوری آب، آن را رقیق کرده تا زمانی که به قوامِ کچاپ برسد. پنیر را رنده کنید.
 مرحله ششم
فلفل‌ها و پیازها را به تابه برگردانید، سپس آن را با سس گوجه هم بزنید. پختن را ادامه دهید تا زمانی که سس مواد را پوشانده و چسبنده شوند. سپس تابه را از روی حرارت بردارید.
 مرحله هفتم
تورتیلا‌ها را کمی ‌در فر گرم کنید. مقداری از مخلوط مرغ را روی هر یک از نان‌ها قرار دهید، کمی ‌پنیر و سپس خامه ترش و کمی‌ برگ گشنیز روی آن بریزید. آن را لوله کرده و بلافاصله سرو کنید.

 نکات کلیدی 
 فاهیتای داغ و خوش طعم غذایی است که فوق‌العاده سریع تهیه شده و برای شب‌های پر مشغله بسیار مناسب است. ممکن است وسوسه شوید که تورتیلا‌ها را بیش از حد با‌ این مواد پر کنید؛ اما جهت جلوگیری از به هم ریختگی، هرچه کمتر مواد بریزیم بهتر است. به جای‌ این کار می‌توانید از نان دیگری استفاده کنید و ‌این غذا را در آن بپیچید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی