[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

کشاورزی سهام‌دار تبصره ۱۸ دهقان‌پور: ۵۵ درصد اعتبارات تبصره ۱۸ در فارس سهم بخش کشاورزی شد ، روزنامه شیراز نوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس خبر داد:
کشاورزی سهام‌دار تبصره 18

دهقان‌پور: 55 درصد اعتبارات تبصره 18 در فارس سهم بخش کشاورزی شد 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از پرداخت 1620میلیارد تومان تسهیلات در قالب اعتبارات تبصره 18 سال 1400 در این استان خبر داد و گفت: سهم بخش کشاورزی از اعتبارات مذکور 891میلیارد تومان برابر با 55 درصد مجموع کل تسهیلات پرداختی به تمامی بخش‌هاست.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مجتبی دهقان پور در نشست تعیین سیاست‌ها و راهبرد‌های نظام مالی در بخش کشاورزی و دامپروری که با حضور محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، منابع طبیعی، آب و محیط زیست مجلس شورای اسلامی و فرشید فرخ نژاد مدیرعامل بانک کشاورزی کشور در شیراز برگزار شده بود، افزود: با پرداخت‌های مذکور، در بین استان‌های کشور، رتبه اول در بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده ایم. این مقام مسئول ضمن تقدیر از همکاری بانک کشاورزی استان فارس و شبکه بانکی این استان به طور مشخص صندوق کارآفرینی امید و بانک توسعه تعاون در پرداخت اعتبارات تبصره 18 به بخش کشاورزی تصریح کرد: به عنوان یک خدمتگزار افتخار می‌کنیم که توانسته ایم به بخش کشاورزی و تولیدکنندگان این حوزه خدمات ارائه کنیم. وی با اشاره به اینکه از مجموع تسهیلات پرداخت شده به بخش کشاورزی استان فارس از محل منابع اعتباری تبصره 18 سال 1400 مبلغ 680میلیارد تومان توسط بانک کشاورزی کارسازی و پرداخت شده است، اظهار کرد: در بخش کمک‌های فنی و اعتباری نیز اعتبارات خوبی توسط این بانک پرداخت شده، اما نسبت به مسائل، منابع همخوانی ندارد. دهقان پور با بیان اینکه به منظور اعطای تسهیلات و یارانه اصلاح و نوسازی باغات، اعتبارات خشک‌سالی 1400 و خسارت‌های سیل سال جاری تخصیص 33میلیارد تومان اعتبار موردنیاز است، ابراز کرد: در حوزه مکانیزاسیون نیز اگر هزارمیلیارد تومان اعتبار برای خرید کمباین تخصیص داده شود، می‌توانیم در مدت دو سال از محل جلوگیری از ریزش دانه‌های غلات در زمان برداشت، منابع مصرفی را جبران کنیم. او یادآور شد: در امر برداشت غلات، ناوگان برداشت استان فارس پشتیبان ۱۹ استان کشور است، یعنی یکی از بزرگ‌ترین پشتیبان‌های کشور به شمار می‌آییم و بیشترین کمباین را در بین استان‌های کشور داریم؛ همچنین استان فارس به همراه استان خوزستان بیشترین تراکتورهای کشور را دارند و در حدود ۳۱هزار تراکتور فقط در استان فارس وجود دارد که حدود ۴۰ درصد از آنها عمر بالای ۱۳ سال دارند و به نوسازی نیازمند هستند. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با تأکید بر اینکه توسعه گلخانه‌ها در حال حاضر یک سیاست الزامی است، بیان کرد: ایجاد 200 هکتار گلخانه جدید در این استان برنامه ای بوده که از وزارتخانه برای امسال به ما ابلاغ شده بود، اما تا نیمه آبان ماه موفق به اجرای یک تعهد پنج برابری 985 هکتاری شده ایم که این طرح‌ها پیشرفت فیزیکی 15 تا 100 درصدی دارند. دهقان پور با اشاره به اینکه همچنان به دنبال افزایش سطح گلخانه‌های ایجادشده هستیم، گفت: در هفته آتی مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی سه گلخانه جدید به مساحت تقریبی 120 هکتار در شهرستان‌های بیضا و سروستان برگزار می‌شود که دارای فاز‌های تکمیلی هم هستند.
وی به موضوع تعریف چند مگاپروژه برای بخش کشاورزی استان فارس نیز گریزی زد و افزود: یکی از این طرح‌های بزرگ کارخانه تولید سموم است که با پیگیری‌های انجام شده در سطح ملی موفق به دریافت تسهیلات 60میلیارد تومانی شده است و امیدواریم تا یک و نیم ماه آینده با حضور مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی و دیگر مسئولان کشوری به بهره برداری برسد.
او اضافه کرد: ایجاد باغ مادری و کشت بافت خرما نیز از دیگر مگاپروژه‌های استان فارس است که امیدواریم با پیگیری‌های مسئولان کشوری اعتبار 125میلیارد تومانی به آن اختصاص داده شود که این روند در حال پیشرفت است. نشست تعیین سیاست‌ها و راهبرد‌های نظام مالی در بخش کشاورزی و دامپروری به میزبانی محمد حسن رزاق منش مدیر شعب بانک کشاورزی استان فارس در سالن همایش‌های بانک کشاورزی و با حضور مدیران ارشد این بانک، محمدجواد احمدی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، سعید حسن شاهی رئیس جامعه بسیج مهندسین کشاورزی و جمعی دیگر از مسئولان استانی برگزار شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی