[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

معاون استاندار فارس: دشمنان در فتنه اخیر دنبال آزادی زنان نیستند، روزنامه شیراز نوین

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: دشمنان در فتنه اخیر دنبال آزادی زنان نیستند؛ چراکه ما امروز در عرصه‌های مختلف به درک و سطح استفاده از ظرفیت زنان رسیده‌ایم.
به گزارش ایرنا، اسماعیل محبی‌پور چهارشنبه در یادمان یاس کبود که به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در فتح‌آباد خفر برگزار شد، اظهار کرد: پس از انقلاب اسلامی با رشد سه‌ برابری تعداد بانوان تحصیلکرده چه در جایگاه دانش‌آموزی و چه در کسوت دانشجویی روبه‌رو بوده‌ایم. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس ادامه داد: وضعیت به‌کارگیری استعداد زنان در مناصبی که در شأن و منزلتشان است و در زمینه‌هایی که توانایی خود را نشان داده‌اند، بدون محدودیت است؛ امروز در هیچ‌ منصبی به‌کارگیری زنان محدود نشده‌ است. فقط کافیست که بانوان ما شرایط احراز را داشته باشند.
محبی‌پور اضافه کرد: در حال حاضر زنانی هستند که در جایگاه مدیران ارشد، مدیران میانی، کارشناسان خبره و عرصه کاندیداتوری شوراها فعالیت می‌کنند و در کارشان حتی از مردان هم موفق‌تر هستند.
وی یادآور شد: در عرصه تعیین سرنوشت کشور و در انتخابات جزو برترین کشورها از نظر بازکردن فضا و استفاده از ظرفیت و مشارکت بانوان هستیم. کسانی امروز تلویزیون‌ها و رسانه‌ها را به اسم آزادی زنان بر علیه کشور ما فعال کرده‌اند که تا چند سال قبل زنان را جزو جمعیت خود هم حساب نمی‌کردند و هنوز به زنان خود حق رأی نداده‌اند. محبی‌پور بیان داشت: در تاریخ کشور عربستان سعودی تاکنون انتخابات برگزار نشده است و در برخی شوراهای محلی کشورهای عربی هم که انتخابات برگزار می‌شد زنان حق رأی نداشتند؛ در واقع چند سال است که به بانوان حق رأی داده‌اند. این در حالیست که این کشورها درمورد آزادی زنان ما نظر می‌دهند. البته در این فتنه افشا شد که آنها آزادی را از چه جنسی می‌خواهند.
وی افزود: آنها می‌خواهند زن دوباره در ویترین‌ها قرار بگیرد و با انحراف مسیر اخلاق و آرامش به دنبال نابود کردن تلاش و کار علمی در کشور هستند. بدون شک زنان مسلمان و مردان باغیرت ایران این رویکرد را نسبت به بانوان نمی‌پذیرند.
وی با بیان اینکه فتنه‌گران فریب شیطان را خورده‌اند، گفت: حکم قانون و اسلام برای کسانی که در این فتنه مرتکب جنایت شدند، این است که باید با آنها برخورد شود. محبی‌پور یادآور شد: جای بسی خوشحالی است که در زیر بیرقی زندگی می‌کنیم که الگویی برتر مانند فاطمه زهرا(س) را به نمایش گذاشته است؛ امروز استمرار خط نبوت و امامت به واسطه حضور این بانوی مکرم اسلام است و ما اولاد حضرت فاطمه زهرا(س) را تکریم می‌کنیم.
این مقام مسئول در استان فارس بیان کرد: همان‌گونه که آیت‌الله لطف‌الله دژکام امام جمعه شیراز تأکید کرد هرچه زمان پیش می‌رود توجه به اصالت و ریشه‌ها مهم‌تر می‌شود؛ ریشه درخت اسلام مستحکم و شاخه‌های آن گسترده و میوه‌هایش فراوان است، اما چند اتفاق هم در برابر این درخت بزرگ و تناور قابل تصور است؛ بدون شک این درخت بزرگ و پرثمر در معرض طوفان و باد قرار می‌گیرد و حتی دچار آفت‌ها می‌شود.
وی ادامه داد: این درخت پرثمر در معرض دشمنی‌ها و حسادت‌ها نیز قرار می‌گیرد و اینجاست که وظیفه نگهداری از این درخت پرثمر که حیات ما وابسته به آن است، بیش‌ از گذشته نمایان می‌شود.
معاون استاندار فارس اظهار کرد: ۱۴۰۰ سال از اسلام گذشته بود که انقلابی در این کشور توسط مردم و با رهبری کسانی که به اصالت‌های دینی اشراف داشتند و در رأس آنها امام خمینی(ره) قرار داشت، رقم خورد و به واسطه این انقلاب اسلامی یک نوگرایی مجدد در نگاه دین ایجاد شد.
محبی‌پور بیان کرد: در طول تاریخ دشمنان ایران همواره به دنبال نابود کردن غیرت مردان و بی‌حیا کردن زنان ایرانی بوده‌اند؛ چراکه آنها قصد دارند که از این طریق مردم این کشور را به استثمار بکشانند.
وی به اسناد رسمی سازمان موساد درباره ایران اشاره کرد و گفت: دشمنان ایران معتقدند مردان ایرانی به خانواده خود پایبند هستند و به خانواده‌شان امید دارند. این در حالیست که زنان محور امید مردان خانواده هستند. لذا آنها برای تسلط بر مردم این کشور تصمیم گرفتند تا زنان را از تعلق خاطر به خانواده جدا کنند.
محبی‌پور اضافه کرد: دشمنان ما، ایرانی آن هم از جنس مسلمان را برده می‌خواهند. از نظر آنها ایرانیان باید به شرایطی برسند که هرچه بر سرشان بزنی 
صدایشان درنیاید.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی را کسانی که تقید دینی داشتند به پیروزی رساندند، گفت: بدون نگاه دینی نمی‌توانستیم در مقابل اسلحه‌‌ای که روبه‌رویمان قرار گرفت، بایستیم.
محبی‌پور با بیان اینکه یادمان یاس کبود حرکتی مردمی است که باید ادامه پیدا کند، افزود: این جریان مردمی باید اصالت و مردمی بودنش حفظ شود؛ پیشنهاد من به فرماندار این شهرستان این است که از سال ۱۴۰۲ در ردیف اعتبار فرهنگی شهرستان خفر ردیفی برای کمک به برگزاری یادمان یاس کبود فتح‌آباد در نظر گرفته شود.
معاون استاندار فارس اظهار کرد: هفتاد قواره چادری به مناسبت برگزاری این یادمان به دانش‌آموزان دختر فتح‌آباد تقدیم می‌شود. همچنین قرار است کاروانی از زیارت اولی‌های امام رضا(ع) توسط آستان قدس رضوی از فتح‌آباد عازم مشهد مقدس شوند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی