[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

چگونه جرم گوش را تمیز کنیم؟، روزنامه شیراز نوین

متخصص گوش، حلق و بینی گفت: برای بر طرف کردن انسداد ناشی از جرم گوش حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنید و از درمان خودسرانه خودداری کنید.
به گزارش مشرق، نیکزاد فرشچیان متخصص گوش، حلق و بینی اظهار کرد: آلودگی‌های محیطی، عرق، چربی و اجسام خارجی که در گوش هست در مجموع سبب ایجاد جرم گوش می‌شوند.
وی ادامه داد: این جرم گوش در افرادی که تنگی کانال و یا ناهنجاری‌های آنتامیک دارند سبب انسداد کانال گوش می‌شوند و به دلیل درد آن اقدام به دست‌کاری می‌کنند.  
این متخصص گوش، حلق و بینی تصریح کرد: هرگز نباید خودتان سعی کنید که جرم گوش را از بین ببرید، چرا که باعث آسیب جدی به گوش شما می‌شود و منجر به عفونت یا کاهش شنوایی خواهد شد.
فرشچیان خاطرنشان کرد: برای بر طرف کردن انسداد ناشی از جرم گوش حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنید و از درمان خودسرانه خودداری کنید تا بیمار از لحاظ سلامت کانال گوشت و بیماری‌های زمینه‌ای بررسی شود.
وی اضافه کرد: جرم گوش اگر در گوش زیاد باشد می‌تواند سبب آسیب دیدن گوش و بافت‌های آن شود.
فرشچیان گفت: بسته شدن مجاری گوش توسط جرم می‌تواند علائمی ‌داشته باشد که عبارتند از خارش، درد، عفونت، احساس انسداد در گوش و وز وز کردن گوش و در صورتی که درمان این جرم توسط پزشک انجام شود هیچ گونه عوارضی برای بیمار ندارد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی