[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

بنزین سوپر می‌آید ، روزنامه شیراز نوین

معاون وزیر نفت که پیش از این علت کمبود بنزین سوپر در کشور را مصرف بالای بنزین و انجام تعمیرات در پالایشگاه‌های کشور اعلام کرده بود، دیروز (شنبه، ۲۶ آذرماه) از عملیاتی شدن همه واحدهای تولیدی خبر داد و گفت: بنزین سوپر تا اواسط هفته در کشور توزیع خواهد شد. به گزارش ایرنا، مدتی است که صاحبان خودرو زمانی که به جایگاه‌های سوخت برای دریافت بنزین سوپر مراجعه می‌کنند، با تابلوی «بنزین سوپر نداریم» مواجه می‌شوند و این موضوع باعث نارضایتی این افراد شده است. پیگیری‌های ایرنا در روزهای گذشته نشان داد که کمبود بنزین سوپر در جایگاه‌ها از یک سو به دلیل افزایش مصرف بنزین و لزوم تأمین سوخت مورد نیاز کشور و از سوی دیگر به علت تعمیرات اساسی پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند به عنوان بزرگ‌ترین تأمین‌کننده بنزین سوپر در کشور بوده است.
پیش از این «جلیل سالاری» مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران به ایرنا گفته بود که استمرار بالای مصرف بنزین و اجرای برنامه‌های تعمیرات اساسی و اضطراری در دو پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند و اصفهان، باعث شد تولید بنزین سوپر به‌طور موقت متوقف شود؛ اما با پایان این تعمیرات و در صورت کنترل مصرف، می‌توان تولید و توزیع بنزین سوپر را آغاز کرد. وی تأکید کرد: با ورود به فصل تعمیرات پالایشگاه‌های کشور، تأمین سوخت موردنیاز در اولویت قرار دارد و در صورت کنترل مصرف، تولید بنزین سوپر نیز از سر گرفته خواهد شد. حالا به فاصله چند روز، معاون وزیر نفت از توزیع بنزین سوپر از اواسط هفته جاری خبر داده است. سالاری در گفت‌وگویی اعلام کرده که اکنون همه واحدهای عملیاتی در سرویس قرار دارد و از اواسط هفته بنزین سوپر در جایگاه‌ها عرضه می‌شود. اشاره سالاری به واحدهای عملیاتی پالایشگاه کشور است و وی به طور ضمنی از پایان تعمیرات اساسی خبر داده است. وی گفت: همکاران سخت‌کوش ما و شرکت‌های دانش‌بنیان با یک اقدام گروهی، پس از انجام عملیات پیچیده تعمیراتی و ساخت قطعه، مجدد واحد مذکور را در مدار تولید قرار دادند. به گفته سالاری، اکنون همه واحدهای عملیاتی پالایشگاه شازند در سرویس قرار دارد و بنزین سوپر، بنزین یورو، بنزین معمولی، گاز مایع و پروپیلن و دیگر محصولات در حال تولید است.
به گزارش ایرنا، اگرچه اکنون این مشکل حل شده، اما ادامه مصرف بالای بنزین می‌تواند ایران را نه فقط در تولید بنزین سوپر، که در تأمین بنزین موردنیاز نیز دچار چالش کرده و حتی واردات بنزین در سال آینده را به دنبال داشته باشد. در این میان توجه به بهبود بازده خودروهای تولیدی و وارداتی با توجه به مصرف آن می‌تواند بخشی از مشکل را حل کند. مصرف خودروها در ایران تقریباً 2 برابر میانگین جهانی بنزین است و با بهبود بازده می‌توان مصرف این سوخت را تا ۵۰میلیون لیتر کاهش داد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی