[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تولید ابطال مزایده در فارس ، روزنامه شیراز نوین

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: دیروز شنبه ۲۶ آذرماه آخرین مهلت تسلیم پیشنهادها برای شرکت در مزایده کارخانه آی تی آی (مخابرات راه دور) فارس بود که این مزایده، تا اطلاع ثانوی و با هدف برگزاری مزایده به شکل یکجا و نه جداگانه 
ابطال شد.
محسن ربانی زاده شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در جریان سفر شهریورماه ۱۴۰۱ دادستان کل کشور به شیراز تصمیم گرفته شد که کارخانه به شکل یکجا به اهلش فروخته شود و از آنجا که شرط واگذاری یکجا در مزایده فعلی قید نشده بود، در کارگروه رفع موانع تولید استان تصمیم گرفته شد که این مزایده باطل و مزایده جدید در اولین فرصت برگزار شود.
وی ادامه داد: علاوه بر این مقرر شد که در مزایده جدید علاوه بر تأکید بر واگذاری یکجای کارخانه، اهلیت شرکت‌کنندگان نیز محرز شود تا پس از واگذاری، کارخانه به شکل صنعتی باقی بماند.
او اظهار داشت: تأکید استاندار فارس هم بر این است که خریدار باید تعهد دهد که ظرف یک سال این کارخانه مجدداً فعالیت خود را 
آغاز کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: در آگهی مزایده فعلی بنا بود که اموال منقول شامل تجهیزات و ماشین‌آلات به قیمت پایه ۱۲۵میلیارد تومان و اموال غیرمنقول شامل زمین، ساختمان و تأسیسات زیربنایی به قیمت پایه کارشناسی ۶۲۹میلیارد تومان فروخته شود که البته این کار اداره ثبت بر اساس ضوابط و مقررات بوده، اما از آنجا که برگزاری مزایده به شکل جداگانه ممکن بود به تحقق اهداف کمک نکند، این مزایده 
ابطال شد.
ربانی زاده افزود: پس از برگزاری مزایده و فروش کارخانه، ابتدا حق و حقوق دولتی اعم از کارگری، بانک‌ها، مالیات، بیمه و مطالبه شرکت‌های خدماتی مانند آب، برق و گاز پرداخت و تسویه می‌شود و مابقی نیز به سهام‌داران ذی نفع پرداخت خواهد شد.
کارخانه ۴۹ساله صنایع مخابرات راه دور ایران (آی تی آی) فارس، پس از ۱۶ سال تعطیلی با برنامه‌ریزی‌های دولت سیزدهم برای احیای واحدهای راکد در لیست مزایده قرار گرفته است؛ به امید آنکه راه نجاتی برای احیای آن باشد؛‌ واحد صنعتی که روزگاری نامی پرآوازه در سطح ملی و منطقه‌ای داشت.
کارخانه صنایع مخابرات راه‌ دور ایران (ITI) به عنوان شرکت مادر تخصصی در زمینه تولید زیرساخت‌های مخابراتی در سال ۱۳۵۳ با همکاری شرکت NEC ژاپن در شیراز شروع به فعالیت کرد و اکثر مراکز مخابراتی با نصب رادیوهای تولیدی این شرکت ارتباطات مخابراتی میان‌ شهری تجهیز شد.
این کارخانه از همان ابتدا که پا در عرصه تولید گذاشت، شرایط اشتغال بیش از 2هزار پرسنل را فراهم کرد و به عنوان قلب تپنده تولید پیشرفته‌ترین تجهیزات و زیرساخت‌های مخابراتی کشور شناخته شد. اما طولی نکشید که در مسیر پُرفراز و نشیب تولید با مشکلات بسیاری مواجه شد و در نهایت به جرگه 
ورشکستگان پیوست.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی