[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

ابلاغ وام به بانک‌ها ، روزنامه شیراز نوین

رئیس بنیاد مسکن با بیان اینکه در ۲۲ نقطه کشور ستادهای بازسازی مناطق آسیب‌دیده از سیل و حوادث در حال خدمات رسانی هستند، گفت: تسهیلات بازسازی مناطق زلزله‌زده به ‌بانک‌ها ابلاغ شد. به گزارش مهر، اکبر نیکزاد در سفر به شهرستان‌های لامرد و مُهر، کلید ۷۱ واحد مسکونی بازسازی شده را به سیل‌زدگان این شهرستان‌ها اهدا کرد و در نشست جمع بندی سفر به شهرستان لامرد اظهار داشت: ستادهای بازسازی در سطح کشور از چشم و دید مسئولان پنهان نیست و این مناطق مورد غفلت قرار نگرفته و تمام برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که در ستادهای بازسازی صورت می‌گیرد، به دولت منعکس می‌گردد و برآورد خسارت‌ها به صورتی دقیق انجام شده است. وی تصریح کرد: دولت هم در این زمینه همکاری‌های بسیار مطلوبی داشته و اعتبارات تمامی مصوبات را تأمین کرده که آخرین مورد آن مربوط به زلزله خوی بوده که تسهیلات بازسازی به تمامی بانک‌های عامل در این شهرستان ابلاغ شده و وام‌های بلاعوض هم با توجه به وضعیت درآمدی کشور تأمین و تخصیص داده خواهد شد. رئیس بنیاد مسکن کشور ادامه داد: وام‌های مسکن در منطقه لامرد و مُهر هم به بانک‌ها ابلاغ شده و اکثراً به مردم پرداخت شده است و وام‌های بلاعوض نیز ۶۰ درصد توسط دولت تخصیص داده شده و باقی تا دو هفته آینده پرداخت خواهد شد. نیکزاد با بیان اینکه در کشور ما در حوادثی که اتفاق می‌افتد از رئیس جمهور تا معاونان و همه مسئولان ذی‌ربط با حساسیت تمام ورود می‌کنند، اضافه کرد: در همه حوادث دولت و مجلس در کنار مردم هستند و افرادی که منزل آن‌ها در حوادث سیل و زلزله دچار آسیب می‌شود، احساس تنهایی نمی‌کنند.
مدیرکل بنیاد مسکن فارس نیز در حاشیه این نشست اظهار کرد: در دی ماه سال گذشته ۴۱۳ واحد آسیب‌دیده از حوادث در استان فارس نیاز به احداث مجدد داشت که ساخت همه واحدها با اعتبارات تخصیصی شروع شده است.
عطاءالله زمانی گفت: در عملیات انجام‌شده ۲۵۷ واحد به مرحله سقف رسیده و ۷۱ واحد نیز تا به امروز به بهره برداری رسیده است. در بخش پرداخت وام‌های بلاعوض نیز ۶۵ درصد وام‌ها برای واحدهای احداثی‌ها پرداخت شده و در بقیه موارد مانند وام تعمیرات و اسکان موقت، متقاضیان فقط ۵۰ درصد بلاعوض خود را دریافت کرده‌اند. وی تصریح کرد: با توجه به اینکه برای دو روستای «چاهگزی و نورآباد» شهرستان مُهر اعتباری از محل سیل در سال گذشته تخصیص داده نشده بود، ۱۸ واحد مسکونی در این دو روستا ساخته و تعمیرات آن آغاز خواهد شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی