[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

خوراک گوشت و قارچ، روزنامه شیراز نوین

 زمان آماده‌سازی: 25 دقیقه
 زمان پخت: 20 دقیقه

 مواد لازم برای 4 نفر
سیب زمینی: 4 عدد
گوشت چرخ کرده: 250 گرم
پیاز: 1 عدد
قارچ: 250 گرم
فلفل دلمه‌ای: نصف 1 عدد
شیر: 4 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و زردچوبه: به مقدار کافی
رب گوجه: 2 قاشق غذاخوری
آویشن: 1 قاشق چای‌خوری

خوراک گوشت و قارچ با پوره سیب زمینی غذایی فوق العاده خوشمزه و ساده است که هم می‌تواند به شکل گراتن در فر تهیه شود و هم بدون فر. در‌اینجا خوراک گوشت و قارچ در فر به شکل گراتن پخته شده است.
اما شما می‌توانید پس از تهیه پوره سیب زمینی و مخلوط گوشت و قارچ، مخلوط را روی پوره بریزید و غذا را به همان صورت سرو کنید. در صورتی که می‌خواهید از پنیر هم در‌ این حالت استفاده کنید، در مرحله آخر پخت گوشت و قارچ، پنیر رنده شده را روی آن بریزید و یکی دو دقیقه درب تابه را ببندید تا پنیر ذوب شود.

  طرز تهیه
 مرحله اول
سیب زمینی‌ها را در قابلمه آب جوش بریزید و بگذارید خوب آب پز و نرم شوند. بعد از خنک شدن، آن‌ها را پوست بکنید و با پوره ساز یا گوشتکوب به خوبی له کنید.
 مرحله دوم
شیر را به سیب زمینی له شده اضافه کنید. کمی ‌هم نمک بزنید و مخلوط کنید. حال برای تهیه گراتن، پوره سیب زمینی آماده شده را کف ظرف مورد نظر یکنواخت پهن کنید.
 مرحله سوم
قارچ را خرد کنید و در تابه روغن بریزید. وقتی آب قارچ کشیده شد کمی ‌آن را تفت بدهید تا پخته شود و آن را کنار بگذارید. پیاز را کاملاً ریز کنید و در روغن تفت بدهید تا شروع به طلایی شدن کند.
سپس کمی ‌زردچوبه به آن بزنید. گوشت چرخ کرده را نیز اضافه کنید. نمک، فلفل و کمی ‌دیگر زردچوبه بزنید. به تفت دادن ادامه دهید تا رنگ گوشت عوض شود. رب گوجه را اضافه کنید و 3-4 دقیقه دیگر تفت بدهید. سپس قارچ را به آن اضافه کنید و از روی شعله بردارید.
 مرحله چهارم
تا ‌اینجا غذا آماده است. می‌توانید مخلوط گوشت و قارچ را روی پوره بریزید و به همین شکل سرو کنید. اما برای تهیه گراتن مخلوط را در ظرف پوره بریزید و آن را یکنواخت پهن کنید.
 مرحله پنجم
پنیر موزورلا را روی سطح خوراک بپاشید. مقداری هم آویشن روی آن بپاشید. (می‌توانید از آویشن در مخلوط گوشت و قارچ هم استفاده کنید)
 مرحله ششم
ظرف را 20 دقیقه در فر که از قبل با دمای 180 درجه سانتی‌گراد گرم شده است قرار دهید. در آخر 2-3 دقیقه شعله روی فر را روشن کنید تا رویش هم طلایی شود.
خوراک گوشت چرخ کرده و قارچ با پوره سیب زمینی آماده است.این غذای خوشمزه را برش بزنید و با سس دلخواه نوش جان کنید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی