[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

جام جهانی ۲۰۲۲ - قطر کرواسی سوم شد پایان رؤیای مراکش با چهارمی، روزنامه شیراز نوین

تیم ملی فوتبال کرواسی که در دوره گذشته جام جهانی با شکست برابر فرانسه نایب‌قهرمان شده بود، در دوره بیست‌ودوم این مسابقات دیدار رده‌بندی را از مراکش برد و به عنوان سوم رسید.
به گزارش مهر، دیدار رده‌بندی رقابت‌های فوتبال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه روز شنبه به قضاوت عبدالرحمن الجاسم از قطر در ورزشگاه خلیفه دوحه بین تیم‌های مراکش و کرواسی برگزار شد.
در این دیدار که دو تیم محبوب جام بیست‌ودوم برابر هم قرار گرفتند، تیم ملی کرواسی موفق شد با پیروزی ۲ بر یک برابر حریف عنوان سومی این دوره از مسابقات را به خود اختصاص دهد و نماینده آفریقا هم به عنوان 
چهارمی برسد.
شروع بازی هیجانی و همراه با رد و بدل شدن گل در ۱۰ دقیقه ابتدایی بود تا تماشاگران منتظر دیدن یک جدال تماشایی باشند. ابتدا این کرواسی بود که در دقیقه ۷ به گل رسید.
در این دقیقه کروات‌ها صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند که ارسال این ضربه با سر پریشیچ همراه شد، اما توپ او به گواردیول رسید تا این بازیکن دروازه مراکش را باز کند و شادی را به اردوی تیمش بیاورد.
با این حال شگفتی‌ساز این مسابقات فرصت شادی به کروات‌ها نداد و دو دقیقه بعد گل تساوی را به ثمر رساند. در دقیقه ۹ نیمه اول ارسال زیاش به محوطه جریمه پس از برخورد به سر مایر به اشرف داری رسید و ضربه این بازیکن به گل تساوی تبدیل شد تا همه چیز از نو شروع شود.
یاران لوکا مودریچ که نمی‌خواستند نسبت به دوره گذشته دو پله سقوط کنند و به دنبال سومی بودند، به تلاش خود برای رسیدن به گل دوم ادامه دادند و بالاخره در دقیقه ۴۲ توسط میسلاو اورشیچ به گل برتری رسیدند و تلاش مراکش برای جبران نتیجه نداد تا نیمه اول با برتری کروات‌ها به پایان برسد.
شروع نیمه دوم با انگیزه و تلاش بیشتر مراکشی‌ها همراه بود. آنها برای رسیدن به گل تساوی فشار زیادی روی دروازه کرواسی آوردند، اما حریف در ضدحملات خطرناک بود و همین امر اجازه نمی‌داد مغربی‌ها با تمام توان حمله کنند. مراکش در دقیقه ۷۵ فرصت به تساوی کشاندن بازی را داشت، اما ضربه مهاجم این تیم را دروازه‌بان کرواسی به زیبایی دفع کرد تا باز هم شاگردان رکراکی در رسیدن به گل ناکام بمانند. در دقایق پایانی کرواسی سعی در حفظ توپ داشت و مراکش به آب و آتش می‌زد که بتواند گل خورده را جبران کند، اما دفاع کم‌نقص حریف اروپایی به آنها اجازه نداد به گل تساوی برسند تا در نهایت کرواسی برنده این دیدار شود و عنوان سوم جام بیست‌ودوم را به خود اختصاص دهد. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی