[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه ملی معدن سن‌پترزبورگ منعقد کردیم ، روزنامه شیراز نوین

تفاهم‌نامه همکاری استراتژیک دانشگاه شیراز و دانشگاه ملی معدن سن پترزبورگ روسیه منعقد شد. به‌گزارش شیرازنوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه شیراز، در سفر رئیس دانشگاه شیراز به روسیه که به دعوت از دانشگاه ملی معدن سن‌پترزبورگ، با هدف افزایش همکاری‌های علمی‌بین‌المللی دانشگاه‌ شیراز با دانشگاه‌های روسیه صورت گرفت، دکتر محمد مؤذنی و دکتر ولادمیر لیتوینینکو رؤسای دانشگاه‌های شیراز و ملی معدن سن پترزبورگ روسیه (گورنی) تفاهم‌نامه همکاری استراتژیک امضا کردند.
بر اساس تفاهم‌نامه منعقدشده، دو دانشگاه متعهد شدند که ارتباط دوسویه‌ای را در زمینه‌های مختلف ازجمله انجام پروژه‌های مشترک علمی و صنعتی، تبادل استاد و دانشجو، ایجاد دوره‌های مشترک و ایجاد مراکز پژوهشی مشترک پیگیری نمایند. 
همچنین بر این اساس، دو طرف فعالیت‌های مشترکی را در زمینه‌ منابع طبیعی، معدن، نفت و گاز و علوم و فناوری مرتبط با هدف توسعه‌ آموزش، پژوهش، فناوری و محصولات و خدمات نوآورانه آغاز خواهند کرد. 
بر مبنای این تفاهم‌نامه مقرر شد دفتر نمایندگی دانشگاه شیراز در دانشگاه سن پترزبورگ افتتاح شود. همچنین در سفر نمایندگان این دانشگاه به ایران نیز دفتر متناظر در دانشگاه شیراز تأسیس گردد و ارتباط میان دو دانشگاه از طریق دو دفتر نظام یابد.
گفتنی ا‌ست، دانشگاه ملی معدن سن پترزبورگ روسیه (گورنی) از قدیمی‌ترین و مجهزترین دانشگاه‌های کشور روسیه است که با قدمت بیش ‌از ۲۵۰ سال به‌صورت تخصصی مأموریت دارد تا علوم و فناوری مرتبط با بهره‌برداری از منابع طبیعی از جمله معدن و نفت و گاز و ایجاد ارزش ‌افزوده از این منابع را گسترش دهد و نیروی انسانی مرتبط با این زمینه‌ها را پرورش دهد. در این دانشگاه تأکید ویژه‌ای بر مهارت‌آموزی حرفه‌ای دانشجویان وجود دارد. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی