[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

نیازمند اهدای مستمر خون هستیم، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل انتقال خون فارس با بیان اینکه وضعیت کلی ذخایر خونی در فارس رضایت‌بخش است، استمرار اهدا برای جلوگیری از بروز مشکل در تأمین نیازهای خون و فرآورده‌های خونی را امری ضروری دانست.
دکتر مجید اکبرزاده در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در حال حاضر وضعیت ذخایر خونی در پایگاه‌های انتقال خون فارس رضایت‌بخش است. او ادامه داد: اما این بدین معنا نیست که اهداکنندگان کمک و حضور در پایگاه‌های انتقال خون را فراموش کنند؛ چراکه با توجه به نیاز مستمر به خون و فرآورده‌های خونی، نیاز به حضور اهداکنندگان هم به صورت مستمر احساس می‌شود. مدیرکل انتقال خون فارس با تأکید مجدد بر اینکه اهداکنندگان، اهدای مستمر خون را به عنوان یک اقدام انسان دوستانه ادامه دهند، در غیر این صورت با وضعیت بحرانی مواجه می‌شود، گفت: علی‌رغم این مهم، همچنان کمبود ذخایر گروه‌های خونی «O منفی، A مثبت و B مثبت» مشهود است.
اکبرزاده با بیان اینکه بیماران تالاسمی، سرطانی، اعمال جراحی قلب باز و پیوندی بیشترین مصرف کنندگان فرآورده‌های خونی هستند، عنوان کرد: تلاش ما تأمین خون موردنیاز همین گروه‌های خونی است.
او با اشاره به شیوع سرماخوردگی و آنفولانزا و احتمال کاهش حضور در پایگاه‌های انتقال خون، خاطرنشان کرد: معیار ما برای دعوت از این بخش از اهداکنندگان این است که ۱۴ روز از بهبودی آنها گذشته و پس از آن هم ۵ روز از مصرف آنتی‌بیوتیک گذشته باشد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی