[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

وحدت عامل تولید علم است ، روزنامه شیراز نوین

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شیراز، «محمدحسین انباردار» وحدت حوزه و دانشگاه را عاملی برای تولید علم و ارتقای کیفیت محتوایی دانش با محوریت دانش بومی و ترویج آن در سطوح جهانی معرفی کرد. او با گرامیداشت یاد و خاطره شهید والامقام آیت الله دکتر «محمد مفتح» اظهار کرد: این شهید بزرگوار و این شخصیت برجسته جهان اسلام، زندگی و جان ارزشمند خود را فدای اعتلا و تحقق اندیشه وحدت میان حوزه و دانشگاه کرد.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ادامه داد: این وحدت می‌تواند در صورت برنامه‌ریزی مدون و علمی و بهره‌گیری از اندیشه‌های اندیشمندان هر دو نهاد علمی، باعث تحولی شگرف در تمامی علوم حوزوی و آکادمیک کشور شود؛ چراکه اصولاً علوم فقهی و شرعی، دانش‌هایی عقلانی و قابل اثبات بوده که می‌توان آنها را در قالب و به وسیله سایر علوم هم به اثبات رسانید و هم ترویج و نشر داد.
این مقام مسئول در دانشگاه، ایجاد ارتباط سازنده و پویا میان حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها را عاملی مهم برای بازگرداندن اعتماد به نفس ملی به ویژه در جوانان معرفی کرد و افزود: با استفاده از علوم فقهی و شرعی، می‌توان ریشه‌های تاریخی، اسلامی و ایرانی بسیاری از دانش‌ها و اختراعات و اکتشافاتی را که امروزه کشورهای غربی مدعی ابداع و مالکیت آنهاست، یافته و به پرورش دوباره و بومی سازی آنها در کشور پرداخت. او بیان کرد: اجرای کامل و ۱۰۰درصدی وحدت میان این دو نهاد علمی، نیازمند برنامه‌ریزی مدون و کارشناسی بسیار عمیق و بررسی تمامی زوایای این نهادهاست تا بتوان در سایه مشترکات و تفاهم میان دانش و اصحاب علوم، به وحدتی دشمن‌شکن، دانش‌محور، دائمی و زاینده و پویا دست یافت.
انباردار با اشاره به لزوم گسترش وحدت میان همه اقشار در کشور در شرایط فعلی، توضیح داد: شهر شیراز که به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری، «دارالعلمی در دارالعلم» به شمار می‌رود، با توجه به وجود چند مدرسه علمیه با سابقه درخشان علمی و حضور دانشگاه‌های متعدد و نیز ریشه‌های فرهنگی و ادبی این شهر، شاید یکی از بهترین مراکز برای تقویت و توسعه اندیشه ناب «وحدت حوزه و دانشگاه» به شمار برود. معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه از آمادگی این معاونت برای همکاری همه جانبه در راستای توسعه این وحدت سازنده 
خبر داد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی