[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

کاشت گیاهان دارویی در ارتفاعات شیراز، روزنامه شیراز نوین

به گزارش روابط عمومی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، به مناسبت روز جهانی خاک، آیین طرح کوه‌راه‌های گل محمدی که در راستای کاشت گیاهان کم آب بر می‌باشد، با حضور خواست‌خدایی عضو و ناظر شورا در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، صفرزاده رئیس بخش علوم خاک دانشگاه شیراز و مظفری رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز برگزار شد. در اجرای آیین این طرح از نهادها و انجمن علمی علوم خاک دانشگاه شیراز، اداره کل حفاظت محیط‌زیست فارس، مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس، کودکان تحت درمان سرطان بیمارستان آنکولوژی امیر و تیپ 55 هوابرد ارتش نیز دعوت به عمل آمد.
صفرزاده رئیس بخش علوم خاک دانشگاه شیراز ضمن اشاره به روز 5 دسامبر یا 15 آذرماه که «روز جهانی خاک» نام‌گذاری شده، افزود: این روز به صورت جهانی گرامی داشته می‌شود و همچنین هر سال یک شعار برای این روز در نظر گرفته می‌شود و تمام کشورهای دنیا این روز را گرامی می‌دارند و فرهنگ‌سازی می‌کنند و به اقشار مختلف جامعه نشان می‌دهند که چقدر خاک ارزشمند است. خواست خدایی عضو و ناظر شورا در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در ادامه خاطرنشان کرد: موضوع روز جهانی خاک در واقع موضوع خاصی است که نیاز به الگوسازی در بین دانش آموزان دارد. در واقع هر موضوعی را که بخواهیم درحوزه فرهنگ عمومی تقویت کنیم، قطعاً نیاز است که با آموزش و پرورش هم‌فکری و هم‌اندیشی خاص انجام شود. ما امیدواریم که خاک و ارزش آن برای بشریت در آموزش و پرورش ما به صورت بنیادین و نهادین نگاه تحولی به خود بگیرد.
مظفری رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز با اشاره به شعار امسال سازمان ملل برای روز جهانی خاک «تولید غذا از خاک آغاز می‌شود»، افزود: طرح کوه‌راه‌های گل محمدی در واقع در راستای کاشت گونه‌های کم‌آب‌بر مقاوم برنامه‌ریزی شده است که ابتدا از گل رز محمدی برای کاشت در ارتفاعات شهر شیراز بهره بردیم. گیاه گل محمدی به دلیل بوی خوش و خواص دارویی و همچنین زیبایی که به محیط می‌دهد، انتخاب اول برای کاشت در این محدوده شهر بود. این طرح شامل کاشت در مسیر امتداد تمام جاده‌ها در پارک‌های کوهستانی، طرفین پیاده‌روها و به صورت خاص مکان‌هایی که قابل کاشت باشند. ان‌شاءالله با کمک شما شهروندان عزیز و تلاش مسئولان محترم شهرداری شیراز بتوانیم شهر شیراز را در حوزه‌ سیما، منظر و فضای سبز شهری به جایگاهی که در شأن و منزلت شهر شیراز می‌باشد، برسانیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی