[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

مساعدت ملی برای مسکن ملی ، روزنامه شیراز نوین

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به تخفیف 30درصدی پروانه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن اظهار داشت: تخفیف 30درصدی پروانه ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن امتیاز ویژه ای برای پیشبرد این طرح است. در این طرح، دولت زمین را رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهد و در خصوص پروانه ساخت نیز فقط عوارض دریافت می‌شود.
به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس، اکبر نیکزاد در بازدید از پروژه 3هزار و 152 واحدی اکباتان نهضت ملی مسکن شهر صدرا شیراز اضافه کرد: بر اساس قانون عوارض ساخت در طرح نهضت ملی با ۳۰ درصد تخفیف دریافت می‌شود که در برخی از شهرها نیز شورای شهر تخفیفات بیشتری برای خانه‌دار شدن مردم در این زمینه در نظر گرفته‌ است.
وی اضافه کرد: در بخش تعرفه نظام مهندسی نیز قانونگذار اعلام کرده تخفیف لازم برای این واحدها در نظر گرفته شود. اجرای بخش زیرسازی واحدها برعهده دولت است که شبکه آب، گاز و فاضلاب را دولت انجام می‌دهد. دریافت کنتور و انشعاب هم برعهده 
متقاضی است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اضافه کرد: 320هزار واحد مسکونی روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن با اعطای تسهیلات مصوب 2میلیارد ریالی به هر خانوار در حال ساخت است. برنامه‌های دولت در ارتباط با ساخت خانه در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵هزار نفر جمعیت از سوی بنیاد مسکن به خوبی در حال اجراست.
نیکزاد با اشاره به اینکه همه ۴۰هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور دارای طرح هادی هستند، گفت: بازنگری طرح‌های هادی طبق قانون باید سالانه در چهارهزار روستا طی ۱۰ سال اجرا شود. دولت در سال گذشته در چهارهزار و ۳۰۰ روستا این بازنگری‌ها را انجام داده است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی قرار است سالیانه ۲۰۰هزار واحد روستایی در روستاها مقاوم‌سازی شود. در سال ۱۴۱۰ در کشور جشن پایان عملیات مقاوم‌سازی مسکن‌های روستایی را برگزار 
خواهیم کرد.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ساخت یک‌میلیون و ۶۰۰هزار واحد مسکونی در دولت سیزدهم از سوی بنیاد مسکن برنامه‌ریزی شده و هم‌اینک ساخت ۳۲۰هزار واحد کلید خورده است.بر اساس قانون جهش تولید مسکن، دولت باید سالانه یک‌میلیون مسکن بسازد که از این تعداد ۲۰۰هزار واحد روستایی و ۸۰۰هزار واحد شهری است.
نیکزاد ادامه داد: در سال نخست اجرای این طرح به دلیل مکان‌یابی، تأمین زمین، طراحی و هماهنگی با سایر دستگاه‌ها روند پروژه‌ها به تأخیر افتاد، اما در سال دوم و سوم با شتاب بیشتری کار ادامه 
خواهد یافت.
وی در ادامه با قدردانی از همراهی خیران کشور اظهار داشت: خیران با ایجاد شغل و احداث مسکن برای جوانان نقش بسزایی در پیشبرد برنامه‌های کشور ایفا می‌کنند. همت دولت و مسئولان کشور برای تسریع در روند مقاوم سازی مسکن روستاییان قابل تحسین است. تاکنون بیش از ۵۰ درصد واحدهای روستایی در سطح کشور مقاوم‌سازی شده‌اند.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: روستاییان می‌توانند با مراجعه به شعب بنیاد مسکن شهرستان‌ها برای دریافت تسهیلات ۲میلیارد ریالی مقام سازی اقدام کنند. پرداخت این تسهیلات تحول خوبی در زمینه مقاوم سازی مسکن روستایی ایجاد خواهد کرد. بانک‌های عامل هم همکاری خوبی برای واگذاری تسهیلات 
مسکن دارند.
نیکزاد ادامه داد: در شهرهای بالای ۲۵هزار نفر نیز روند خوبی در ساخت مسکن وجود دارد و مقداری از هزینه ساخت توسط تسهیلات بانکی و مقداری آورده متقاضیان تأمین می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی