[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

سریع‌ترین روش پاک کردن لکه‌های سیاه گردو، روزنامه شیراز نوین

بیشتر مردم هنگام پوست کندن گردو متوجه سیاهی دستشان نمی‌شوند و وقتی که دستشان سیاه شد به دنبال روشی برای پاک کردن لکه گردو می‌گردند. به گزارش نمناک، پوست گردوی تازه هنگام تماس با دست، سبب سیاه شدن دست‌ها می‌شود به طوری که ‌این لکه‌های سیاه با شستن دست‌ها با مایع دستشویی از بین نمی‌رود . اگر دستان شما هم در اثر کندن پوست گردو سیاه شده است، راهکارهایی که در ‌این بخش از نمناک آورده‌ایم می‌تواند کمک کننده باشد تا سیاهی را از روی دست‌تان از بین ببرید.
علت سیاه شدن دست بر اثر تماس با گردوی تازه
پوست گردوی تازه به دلیل ترکیبات اسیدی موجود در آن خاصیت رنگ‌دهی فوق العاده‌ای دارد. اگر پوست گردو با سطح پوست بدن و اکسیژن تماس پیدا کند، لکه‌های قهوه‌ای را‌ ایجاد می‌کند که عمیق هستند و به راحتی از بین نمی‌روند. ‌این خاصیت رنگ‌دهی زیاد پوست گردو سبب شده از قدیم الایام از آن به عنوان یک ماده رنگی برای رنگ کردن مو با پوست گردو و رنگ کردن نخ و الیاف استفاده شود. ‌این رنگ طبیعی، با دوام و ماندگار بوده و از ثبات بالایی برخوردار است.
چگونه لکه‌های سیاه گردو را از روی دست پاک کنیم ؟
پاک کردن لکه‌های سیاه گردو با برگ درخت گردو
اگر دست شما با تماس با پوست گردو سیاه شده، برای پاک کردن ‌این لکه، برگ خود درخت گردو را روی لکه‎ها مالش دهید و سپس دست‌تان را بشویید تا رنگ دست‌تان پاک شود.این کار را چند بار انجام دهید تا نتیجه لازم را ببینید.
پاک کردن لکه‌های سیاه گردو با سرکه
برای کمرنگ شدن سیاهی گردو نصف فنجان سرکه را با نصف فنجان آب ترکیب کرده و دست‌های خود را با مخلوط آب و سرکه بشویید.
پاک کردن لکه‌های سیاه گردو با خمیر دندان
یکی از روش‌های عالی برای از بین بردن رنگ سیاه گردو از پوست دست ‌این است که روی یک مسواک کهنه مقداری خمیر دندان جرم گیر و سفید کننده دندان بمالید و محکم روی پوست دست‌تان بکشید تا سیاهی‌ها کمرنگ شده و از بین بروند.
پاک کردن لکه‌های سیاه گردو با نمک و آبلیمو
برای پاک کردن لکه سیاه گردو از روی پوست، نصف فنجان آبلیمو را با یک قاشق نمک مخلوط کنید و دست‌ها را با ‌این ترکیب بشویید.
پاک کردن لکه‌های سیاه گردو با کرم لایه بردار
برای پاک کردن لکه سیاه گردو از روی پوست‌تان می‌توانید از کرم‎های لایه بردار استفاده کنید و رنگ برجای مانده بر دست‌تان را پاک کنید.
پاک کردن لکه‌های سیاه گردو با شیر و آبغوره
مقداری مساوی از شیر و آبغوره را با یکدیگر مخلوط کنید و دستانتان رابا ‌این ترکیب بشویید تا سیاهی‌های دست شما محو و کمرنگ شود. 
پاک کردن لکه‌های سیاه گردو با جوش شیرین
شما می‌توانید برای از بین بردن لکه‌های سیاه گردو از روی پوست مقداری جوش شیرین را با مایع ظرفشویی مخلوط کرده و دست‌ها را با‌ این ترکیب بشویید و یا با کمک یک مسواک کهنه آغشته به جوش شیرین و کشیدن آن بر روی دست ‌این لکه‌ها را پاک کنید.
پاک کردن لکه‌های سیاه گردو با وایتکس
اگر سیاهی دست‌تان بیش از حد است و با ترکیب‌های طبیعی از بین نرفت می‌توانید دست خود را با میزان کمی ‌وایتکس شست‌وشو دهید و با لیف و وایتکس سیاهی را از روی دست‌تان از بین ببرید. اما اگر پوست حساسی دارید ‌این روش پیشنهاد نمی‌شود.
پاک کردن لکه‌های سیاه گردو با حلال لاک ناخن یا اکسیدان رنگ مو
برای پاک کردن سیاهی گردو از دست می‌توانید دست‌هایتان را با حلال لاک ناخن یا اکسیدان رنگ مو بشویید اما اگر پوست حساسی دارید، ‌این روش‌ها پیشنهاد نمی‌شود زیرا عوارض جانبی زیادی دارد.
طریقه پوست کندن گردو تازه بدون سیاه شدن دست
روش اول:
اگر می‌خواهید پوست گردوی تازه را بکنید به طوری که دستانتان سیاه نشود حتماً پوست آن را در داخل تشتی آب از خود گردو جدا کنید تا سیاهی آن کمتر به عمق پوست نفوذ کند.
روش دوم:
برای جدا کردن پوست تازه گردو، گردو‌ها را چند روز در محیطی سایه آفتاب پهن کنید تا پوست سبزشان کمی ‌خشک و چروکیده شود. سپس با پا گردو را روی آسفالت با فشار عقب و جلو کنید تا پوست گردو راحت جدا شود.
روش سوم:
برای جدا کردن پوست تازه گردو، چنانچه در نمناک عنوان کرده‌ایم گردوها را روی یک سطح صاف بریزید و روی آن را با خاک یا ماسه بپوشانید و پوست گردو‌ها به راحتی بعد از 5 تا 6 ماه بعد جدا می‌شود.
روش چهارم:
شما می‌توانید گردوها را در یک گودال کوچک بریزید و روی آن را بپوشانید ، سپس یک الی دو هفته صبر کنید و بعد از‌ این مدت با دستکش و یک کارد به راحتی پوست گردوها را جدا کنید.
روش پنجم:
برای جدا کردن پوست تازه گردو، ابتدا یک دستکش نخی بپوشید و سپس روی آن دستکش نایلونی بپوشید زیرا به تنهایی پوشیدن دستکش‌های نایلونی، سبب می‌شود که بخار کنند و سیاهی دستان شما بیشتر شود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی