[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

رشد سطح زیر کشت اراضی گندم آبی و دیم در سال جاری، روزنامه شیراز نوین

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی، از رشد سطح زیر کشت اراضی گندم آبی و دیم در سال جاری نسبت به مدت مشابه خبر داد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، «علیرضا مهاجر» در نشست پیگیری اجرای الگوی کشت و کشت قراردادی که با حضور جمعی از مدیران ستادی و استانی در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، به رشد ۳.۶ برابری جمعیت در جهان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر میزان اراضی کشت کاهش یافته و روزانه یک هزار نفر نیز به جمعیت جهان افزوده می‌شود و بیشتر از ۸۰۰میلیون نفر در فقر در دنیا به سر می‌برند. به گفته وی، در هر یک ثانیه به‌اندازه یک زمین فوتبال زمین زراعی در جهان تغییر کاربری می‌یابد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی به سهم مدیریت در ارتقای تولید و عملکرد در جهان اشاره کرد و گفت: با مدیریت در ارتقای تولید می‌توانیم در گندم حدود ۴۳ درصد، برنج ۵۱ درصد، ذرت ۵۴ درصد، سیب‌زمینی ۴۶ درصد و پنبه ۶۵ درصد، عملکرد در واحد سطح را افزایش دهیم.
مهاجر با تأکید بر اینکه سطح زیر کشت اراضی گندم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است، افزود: بر اساس آخرین آمار تا به امروز در یک‌میلیون و ۷۴۵هزار هکتار اراضی گندم آبی و ۳میلیون و ۷۲۰هزار هکتار گندم دیم کشت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد را نشان می‌دهد. به گفته وی، در زمینه بذر نیز ۴۲۰هزار تن بذر تأمین و بیشتر از ۸۰ درصد آن جذب شده و امیدواریم مابقی آن نیز تا پایان دوره کشت جذب شود. وی گفت: کشت قراردادی را در سال آینده از مردادماه آغاز خواهیم کرد و بسیاری از استان‌ها در حال حاضر در کشت قراردادی شرایط خوبی دارند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی