[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

وزیر کار: باید بستر اشتغال خانگی و بازار تولید محصولات برای بانوان فراهم شود، روزنامه شیراز نوین

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در زمینه صدور مجوزهای اشتغال خرد و خانگی اقدام‌های خوبی صورت گرفته که باید فراگیر و بستر بازار برای تولید محصولات بانوان فراهم شود.
به گزارش ایرنا، «سید صولت مرتضوی» روز یکشنبه در همایش اشتغال آفرینی زنان کشور اظهار داشت: این روزها در فضای کشورمان در پیرامون زنان مخصوصاً در فضای مجازی مطالب گسترده‌ای مطرح شده و با کلیدواژه «زن، زندگی و آزادی» عنوان می‌شود.
وی افزود: باید به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی برگردیم که گفته‌اند یکی از محورهای تهاجم فرهنگی این است که نقاط قوت ملت‌ها را تبدیل به نقطه ضعف کنند؛ از این رو در چندین سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی باید به آموزش و نقش زنان قبل و بعد از انقلاب اسلامی پرداخته شود. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آزادترین انتخابات در سطح دنیا در این نظام تجربه شده است و زنان در آن حضور داشتند و حتی تعداد کرسی‌ها و صندلی‌ها در حوزه استادی و دانشجویی برای زنان فراهم بوده است. حضور زنان را در مدیریت اقتصادی و در جایگاه سیاست‌گذاری مشاهده کردیم. مرتضوی ابراز کرد: در کشورهای عربی مانند عربستان سعودی برای زن هیچ منزلتی به جز بهره‌وری‌های فردی و شخصی قائل نیستند و الان دینارها و دلارهای خود را در اختیار برخی وطن‌فروشان قرار دادند تا جمهوری اسلامی را مورد هدف قرار دهند.
وی جایگاه زنان در فرهنگ و تشیع را بی‌بدیل و منحصر به فرد عنوان کرد و گفت: زندگی برای زن توأم با شرافت و حکمت آمیز بوده و زنان در جمهوری اسلامی ایران همواره کنار مردان در امور اقتصادی، اجتماعی و... تأثیرگذار بوده‌اند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: همچنین تفکر تحجرپذیری نسبت به زنان در گذشته، تحول بنیادی پیدا کرده و خروجی آن حضراتی مانند حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) به عنوان شخصیت‌های بزرگ در تاریخ اسلام شده است. مرتضوی با بیان اینکه زنان مایه افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت: در صحنه‌های اجتماعی چه در دوران دفاع مقدس و بعد از آن، زنان منشأ بروز و ظهور زن مسلمان بوده‌اند. وی بیان داشت: زنان ایران نقش تربیتی‌شان را بسیار زیبا ایفا کردند. بانوان در تربیت انسان‌ها مؤثر بودند؛ به‌گونه‌ای که آقایان چنین قدرت تأثیری نداشته و نمی‌توانند به دست بیاورند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از ابعاد تربیت را حرفه و هنرآموزی دانست و گفت: بانوان بر درس و حرفه‌آموزی فرزندان نظارت می‌کنند تا آنان به استقلال دست یابند. مرتضوی بیان کرد: زنان در حوزه کارآفرینی در کنار مردان بسیار خوش درخشیدند و رسالت ما به عنوان وزارت کار آن است که برای آحاد جامعه به‌ویژه بانوان، آموزش مناسب در مراکز آموزشی و فنی و حرفه‌ای، هنرستان و دانشگاه‌های فنی حرفه‌ای خلاقیت هنر و کارآموزی را فراهم کنیم.
وی تأکید کرد: باید بستر شاغل شدن را فراهم کنیم و زنان باید پا به پای مردان در جایگاه‌های مختلف حضور داشته باشند. در همین وزارتخانه و سایر نهادها از جمله بهداشت و درمان و آموزش و پرورش تعداد زنان کمتر از مردان نیست. وزیر تعاون، با بیان اینکه وظیفه ما در وزارت کار اتصال حلقه اشتغال است، گفت: زنجیره اشتغال را در کشور به هم پیوند زده و نیازهای داخلی را در حوزه اشتغال فراهم کنیم. مرتضوی تأکید کرد: در زمینه صدور مجوزهای اشتغال خرد و خانگی اقدام‌های خوبی صورت گرفته که باید فراگیر شود و بستر بازار برای تولید محصولات بانوان فراهم شود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی