[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

یک نماینده مجلس: دانشگاه‌ محور دانش‌بنیان‌کردن کشاورزی است، روزنامه شیراز نوین

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه دانش‌بنیان کردن بخش کشاورزی و دامپروری باید با محوریت دانشگاه‌ها باشد، گفت: با توجه به جایگاه دانشگاه شیراز در بین دانشگاه‌های کشور و ظرفیت‌های بی‌نظیری که در دو دانشکده کشاورزی و دامپروری وجود دارد، بایستی از این قابلیت به عنوان یک فرصت استفاده کرد.
به گزارش دریافتی ایرنا از دفتر نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس، محمدجواد عسکری در نشست مشترک با مسئولان دانشگاه شیراز نسبت به به‌کارگیری قابلیت‌های منحصربه‌فرد این دانشگاه و تعیین سیاست‌ها و راهبردهای کلان نظام تولید در بخش کشاورزی و دامپروری کشور با محوریت مراکز علمی و تحقیقاتی استان فارس تأکید کرد. وی با اشاره به اینکه دانشگاه شیراز باید به عنوان بازوی مشورتی و علمی کمیسیون کشاورزی مجلس نقش‌آفرینی داشته باشد، افزود: در راستای توسعه بخش کشاورزی و دامپروری باید در قالب نقشه راه حرکت کنیم که در زمینه دانش‌بنیان این حوزه‌ها باید دانشگاه شیراز را به عنوان پایلوت نیز قرار داد. نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی در رابطه با اهمیت به‌کارگیری ظرفیت‌های قانونی در راستای توسعه هدفمند بخش کشاورزی و دامپروری کشور بیان کرد: باید در اسناد بالادستی و کلان کشور به ویژه در برنامه هفتم توسعه و قانون بودجه ۱۴۰۲ و همچنین سایر ظرفیت‌های قانونی بتوان اهداف توسعه‌ای را عملیاتی کرد.
وی با بیان اینکه تعامل دستگاه‌های اجرایی با دانشگاه‌ها و مراکز علمی منجر به دستاوردهای مطلوبی در حوزه کشاورزی و دامپروری خواهد شد، گفت: مجلس یازدهم از پیشنهادات و مطالبات دانشگاهیان و متخصصان استقبال خواهد کرد که در این راستا جهت به‌کارگیری ظرفیت‌های علمی دانشگاه شیراز نیز کارگروه استانی در فارس 
ایجاد می‌شود.
این نماینده مجلس با اشاره به تأکید مسئولان عالی نظام بر توسعه هدفمند بخش کشاورزی و دامپروری تصریح کرد: باید فضاسازی بشود تا میل و رغبت به تولید دانش‌بنیان و ایجاد شرایط مناسب جذب سرمایه نیز افزایش پیدا کند.
عسکری با اشاره به تکالیف دولت در اجرایی کردن قوانین مجلس، اضافه کرد: دولت در زمینه تولید ناخالص ملی و توسعه صادرات محصولات و فرآورده‌های کشاورزی و دامپروری تکلیف دارد و از هرگونه تصمیمات و دستورات خلق‌الساعه که با قانون مصوب مجلس مغایرت داشته باشد، بر اساس ملاحظات جامعه هدف و ذی‌نفع در این موضوع نیز مقابله خواهد کرد.
وی، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دانشگاه شیراز را در کشور منحصربه‌فرد دانست و گفت: به‌روزرسانی تجهیزات و امکانات زیرساختی دانشکده کشاورزی و دانشکده دامپزشکی و همچنین به‌کارگیری ظرفیت ماده ۵۶ در راستای پیشبرد طرح‌ها ضروری است و جذب این اعتبارات با بازگشت سرمایه همراه خواهد بود.
عسکری تعریف الگوی پایدار درآمدزایی برای دانشگاه شیراز را یک اقدام توسعه‌گرایانه دانست و در این باره گفت: رسالت دانشگاه‌های کشاورزی و دامپروری در زمینه تولید علم به منظور ارائه خدمات فنی، بهداشتی، پژوهشی و... برای بهره‌برداران نظام تولید و فعالان اقتصادی تعریف شده است که دانشگاه شیراز می‌تواند در تولید محصولات سالم و فرآورده‌های باکیفیت زراعی، باغی، دامی و همچنین آبزیان نیز اثرگذار باشد. این نماینده مجلس در پایان صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه تربیت منابع انسانی ماهر و توانمند در نظام مدیریتی و نظام تولید از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: تربیت متخصص و تکنسین در نظام بهره‌وری در ایجاد شرایط مناسب برای سرمایه‌گذاران بسیار حائز اهمیت است که در این راستا باید بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و نیاز فعلی کشور نسبت به تربیت منابع انسانی کارآمد و توانمند نیز اقدام کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی