[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

شایسته‌سالاری بر اساس هوشمندسازی، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
نایب‌رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در ماه گذشته حدود ۱۶۰ نفر از کارکنان شهرداری مورد ارزیابی قرار گرفتند و امیدوارم که شهردار در انتصابات جدیدی که انجام می‌دهد به نتیجه این کانون ارزیابی توجه کنند.
مهدی نصیری با گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: بیش از نیمی از افتتاحیه‌ها مربوط به تصمیمات کمیسیون هوشمندسازی بود و این تصمیمات در راستای هوشمندسازی حوزه حمل و نقل انجام شد. وی با تشریح این طرح‌ها گفت: تلاش می‌شود زیرساخت‌هایی ارائه شود که شهروندان بتوانند به صورت برخط وضعیت اتوبوس‌های سطح شهر را رصد کنند و از وسایل حمل و نقل استفاده 
بهتری کنند. 
به علاوه در پرتو این زیرساخت سازمان حمل و نقل مسافر می‌تواند بر فعالیت رانندگان نظارت بهتری داشته باشد که این امر باعث افزایش بهره‌وری، حضور به موقع، سرعت مناسب و ممنوعیت توقف در خارج از ایستگاه‌ها و توقف بیش از حد در مبدأ و مقصد 
خواهد بود.
او با اشاره به این موضوع که پارکینگ‌های هوشمند هم برای اولین بار در سطح کشور انجام شد که در نوع خود منحصر به فرد است، اظهار داشت: در بحث پارکینگ‌های هوشمند علاوه بر اینکه شهروندان از داخل منزل امکان رزرو پارکینگ را دارند، می‌توانند موقعیتی را که می‌توانند در آن پارک انجام بدهند را انتخاب کنند. در کنار آن نظارت تصویری داخل پارکینگ‌ها امنیت وسایل نقلیه‌ای را افزایش می‌دهد. عضو کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) شورا در ادامه افزود: شروع هوشمندسازی تاکسی‌ها با پرداخت کرایه از طریق QR کدها اتفاق سومی بود که امیدواریم این مورد هم در حوزه سامانه مدیریت تاکسی‌ها ادامه پیدا کند.
البته آن چیزهایی که ما برای شهروندان می‌خواهیم، خیلی فراتر از این موارد است. نصیری عنوان کرد: در ماه اخیر شهرداری شیراز بحث کانون ارزیابی ایرانیان را مشخص کرده است. این کانون میزان توانمندی افراد و کارکنان شهرداری برای مدیریت و سطح مدیریتشان را تشخیص می‌دهد. در ماه گذشته حدود ۱۶۰ نفر از کارکنان شهرداری مورد ارزیابی قرار گرفتند و امیدوارم که شهردار در انتصابات جدیدی که انجام می‌دهد، به نتیجه این کانون ارزیابی توجه کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی