[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۴۶۹
  • دوره جدید

هماوردی ربات ها ، روزنامه شیراز نوین

بخشیدن احساس به ماشین همواره یکی از آرزوهای انسان و دانشمندان بوده است. اگر چه این امر در دنیای رئال پیشرفت‌های اندکی داشته است؛ اما سینما این آرزوی انسان را همانند آمال دیگرش به حقیقت رساند و پرده نقره‌ای در آثار زیادی به نمایش ربات‌های احساساتی همت گذاشت. یکی از واپسین داستان هایی که حول این محور به سرانجام رسید، فیلم chappie است. اثری با جلوه‌های ویژه قوی و فیلمنامه تفکربرانگیز که ضمن ارضای سلیقه مخاطب عام، سخنانی با طرفداران ژانر معناگرایی نیز دارد. نویسنده در این فیلم دو گروه از ربات‌های مختلف را به تصویر می کشد که هر یک از آنها با تفکرات جنگ‌طلبی همانند یک ماشین کشتار به انجام وظیفه پرداخته و گروه دیگر با دست‌یازی به احساسات انسانی به دنبال صلح طلبی و گسترش خصایص نیک اخلاقی هستند. هماوردی این گروه از ماشین آلات در پناه نقش‌آفرینی تحسین‌برانگیز شارلتو کوپلی و هیوجکمن باعث شده تا «چپی» به یکی از موفق‌ترین آثار کلمبیا پیکچرز تبدیل شود. نیل بلوم کمپ در مقام کارگردان «چپی» یکی از بزرگ‌ترین اندیشمندان دنیای تبلیغات تلویزیونی محسوب می‌شود و تا به‌حال برای کمپانی‌های بزرگی نظیر «نایک»، «سیتروئن»، «گیتروید» آثار تبلیغاتی موفقی را ساخته است. «چپی» با بودجه 50 میلیون دلاری و به تهیه کنندگی سایمون کینبرگ ساخته شد و توانست در ایالات متحده به فروش 110 میلیون دلاری دست یابد. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی