[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

بخت‌گشایی فرهنگ فارس ، روزنامه شیراز نوین

عملیات اجرایی احداث تالار مرکزی شیراز پس از وقفه چندساله از سر گرفته شد؛ این خبر در حاشیه بازدید رئیس اداره نظارت بر پروژه‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این طرح اعلام شد.
به گزارش ایرنا، محمدرضا برکت را در این بازدید، حمیدرضا قانعی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و ناظران اجرایی این پروژه همراهی می‌کردند. رئیس اداره نظارت بر پروژه‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سه شنبه در حاشیه بازدید از این پروژه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به بازدید مهرماه ۱۴۰۱ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از پروژه تالار مرکزی شیراز و تأکید وی بر شروع به کار مجدد این پروژه افزود: از آن تاریخ تاکنون اقدامات خوبی در این مجموعه صورت گرفته و پیشرفت‌های خوبی نیز حاصل شده است.
محمدرضا برکت ادامه داد: از تالار مرکزی شیراز می‌توان به عنوان یکی از شاخص‌ترین پروژه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یاد کرد.
وی گفت: این پروژه از یک موقعیت استثنایی برخوردار است؛ چراکه در خط حریم عرفان شیراز قرار گرفته و با باغ ملی، آرامگاه حافظ، باغ جهان‌نما و دروازه قرآن ارتباط دارد.
او اظهار داشت: وجود این مکان‌های گردشگری و میراثی، ارزشمند بودن این پروژه بزرگ را بیشتر نمایان می‌کند.
رئیس اداره نظارت بر پروژه‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این پروژه ۱۸هزار مترمربع زمین و ۱۴هزار مترمربع زیربنا دارد و ساخت بخش‌هایی از جمله سالن تخصصی تئاتر، سالن تخصصی موسیقی، کتابخانه و سالن پلاتو در آن پیش‌بینی شده است.
وی بیان کرد: از آنجا که اتمام این پروژه دغدغه هنرمندان شیراز است، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مهرماه ۱۴۰۱ در جریان سفر به شیراز و بازدید از این پروژه بر جلب رضایت هنرمندان با اجرای سریع و افتتاح این پروژه تأکید کرد. او اظهار داشت: در سفر استانی مهرماه ۱۴۰۰ رئیس جمهور به استان فارس، پرداخت ۲۰۰میلیارد تومان اعتبار طی مدت سه سال به این پروژه مصوب شد که تاکنون ۲۱میلیارد تومان آن تخصیص یافته است. وی بیان کرد: اگر پروژه تالار مرکزی شیراز را به سه فاز تقسیم کنیم، هم اینک یک بخش آن در حال تکمیل است.
رئیس اداره نظارت بر پروژه‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به برگزاری جلسه کارگاهی در محل پروژه گفت: در جلسه روز سه‌شنبه مقرر شد که هر ۴۰ روز تا ۲ ماه این جلسات کارگاهی برگزار و روند پیشرفت پروژه بررسی شود.
برکت اضافه کرد: همچنین مقرر شد که با مساعدت استاندار فارس، پارکینگ طبقاتی به شکل مشارکتی در محل پروژه احداث شود تا علاوه بر مجموعه تالار مرکزی شیراز، دیگر مجموعه‌ها از جمله حافظیه و باغ جهان نما نیز از ظرفیت آن استفاده کنند.
وی گفت: همچنین طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۲۸ و ۲۹ آذرماه جاری با حضور در ۱۰ شهرستان این استان، از پروژه‌های فرهنگی حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی که بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند، بازدید کردیم و تصمیمات خوبی نیز برای آنها گرفته شد.
طرح تالار مرکزی شیراز در زمینی به مساحت ۱۸هزار مترمربع و با طراحی زیربنای ۲۰هزار مترمربع در محل ساختمان قدیمی سیلوی شهر قرار دارد. پروژه تالار مرکزی شیراز برای اولین بار در سال ۱۳۹۰ کلنگ‌زنی شد. برای این مجموعه سالن همایش دوهزار نفری با زیربنای چهارهزار مترمربع، گالری نمایش آثار هنری، اتاق مخصوص تمرین موسیقی و تئاتر، کارگاه ساخت دکور، کتابخانه تخصصی و فضای نگهداری ادوات موسیقی در نظر گرفته شده است و در زمان ساخته شدن، بزرگ‌ترین مجموعه فرهنگی شیراز خواهد بود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ۲۲ مهرماه ۱۴۰۰ در سفر استانی دولت به فارس، نوید در نظر گرفتن اعتبارات برای آغاز عملیات عمرانی و تکمیل تالار مرکزی شیراز را داد.
اسماعیلی در جریان سفر مهرماه ۱۴۰۱ خود به شیراز نیز از پروژه تالار مرکزی استان فارس بازدید کرد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این بازدید ضمن اشاره به اهتمام دولت مردمی بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام نسبت به تأمین بودجه مناسب برای شتاب بخشی به روند تکمیل این پروژه تأکید کرد.
مهرماه ۱۴۰۱ اعلام شد که مشکل پروژه تالار مرکزی شیراز پس از افزون بر ۱۰ سال با صدور اسناد مالکیت زمین آن به نام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، حل شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی