[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

در دوران سم‌زدایی چه مواردی را کاهش دهیم؟، روزنامه شیراز نوین

سم زدایی نقش مهمی ‌در سلامتی بدن دارد. برای سم زدایی بدن شما باید مواردی را در رژیم غذایی‌تان رعایت کنید تا به نتیجه برسید.
به گزارش نمناک، رژیم غذایی نقش مهمی ‌در سم زدایی بدن‌تان دارد. اگر برنامه غذایی داشته باشید، قطعاً می‌توانید بدن خود را پاک‌سازی کنید. بعضی از رژیم‌های غذایی ممکن است آسیب‌هایی به سلامتی شما وارد کنند که برنامه سم زدایی می‌تواند تا حد زیادی جلوی ‌این اتفاق را بگیرد؛ اما سؤال ‌اینجاست که چگونه باید سم زدایی کنیم. پیشنهادهای‌ این قسمت از بهداشت و سلامت نمناک را رعایت کنید تا بدن تان پاک‌سازی شود.
اگر برنامه سم زدایی خاصی را دنبال می‌کنید، بهتر است مصرف موارد عنوان شده زیر را کاهش دهید.
غذا خوردن به اندازه قبل
اول از همه باید به یاد داشته باشید که مجبور نیستید کل غذای بشقاب‌تان را تمام کنید؛ حتی اگر غذای شما یک بشقاب سالاد باشد. پس هر زمان که احساس سیری کردید، از غذا خوردن دست بکشید و زیاده‌ روی نکنید.
نمک و شکر
اعتیاد به مصرف شکر در بعضی افراد اتفاق می‌افتد. گاهی اوقات خلاص شدن از اعتیاد خیلی سخت می‌شود. وقتی که مصرف شکر را کمتر کنید، ممکن است بدنتان واکنش نشان دهد و احساس خستگی زیادی داشته باشید؛ پس سعی کنید مصرف نمک و شکر را کنترل کنید تا به آن‌ها اعتیاد پیدا نکنید.
گوشت قرمز
گوشت قرمز یکی از اصلی‌ترین موادی است که باعث ‌ایجاد سموم در بدن می‌شود و اگر مقدار مصرف شما خیلی زیاد باشد،‌ این سموم خطرناک خواهد شد، پس سعی کنید در دوران سم زدایی، مصرف گوشت قرمز را به حداقل برسانید.
محصولات لبنی
محصولات لبنی مانند پنیر، کره و شیر برای بدن خاصیت اسیدی دارند. تجزیه آن‌ها خیلی زیاد طول می‌کشد و فرایند سم زدایی را مانند گوشت قرمز کُند می‌کند؛ پس بهتر است در مصرف آن‌ها خیلی زیاده روی نکنید‌.
گلوتن یا گندم
گلوتن یا گندم برای معده زیاد خوب نیست و باعث آسیب به معده و گاهی اوقات هم کمبود مواد مغذی می‌شود و ممکن است سوء‌هاضمه، نفخ و یبوست را ‌ایجاد کند؛ پس برای سم زدایی آن را استفاده نکنید.
غذاهای صنعتی و فراوری شده
غذاهای صنعتی حاوی نگهدارنده، چربی‌های مضر و شکر هستند و نمک آن‌ها زیاد است که عملکرد سلولی را کُند کرده و فرایند سم زدایی افت می‌کند‌؛ همچنین فشار خون را بالا می‌برد و به کبد آسیب وارد می‌کند‌؛ پس از ‌این غذاها استفاده نکنید.
کافئین
کافئین باعث افزایش سموم در بدن می‌شود؛‌ پس اگر می‌خواهید کبدتان را پاک‌سازی کنید، نباید قهوه استفاده کنید و محصولاتی که حاوی کافئین هستند را هم برای مدتی کنار بگذارید.
در دوران سم زدایی؛ از چه غذاهایی استفاده کنیم؟
نقطه مقابل لیست بالا، مواد غذایی است که در زمان سم زدایی بدن می‌توانید مصرف کرده و به راحتی از آن‌ها در برنامه غذایی خود بهره‌مند شوید.
غذاهای حاوی پروبیوتیک
پروبیوتیک باعث افزایش فعالیت و رشد میکروارگانیسم‌های کاربردی در سیستم گوارش می‌شود و رشد باکتری‌های مفید را بهبود می‌بخشد.
بادام، سیر، پیاز، مارچوبه، سیب و موز جزو بهترین منابع پروبیوتیک هستند.
مواد غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان
آنتی اکسیدان از سلول‌های بدن محافظت می‌کند، عملکرد آن را بهبود می‌بخشد، با رادیکال‌‌های آزاد در بدن مبارزه کرده و خطر سرطان و بیماری قلبی را هم کم خواهد کرد.
کافی است که اسفناج؛ چغندر، تمشک و شکلات تلخ را به عنوان آنتی‌اکسیدان استفاده کنید.
غذاهای حاوی فیبر
برای گوارش بهتر فیبر بیشتری استفاده کنید که باعث مدیریت قند خون‌تان هم می‌شود، کاهش وزن را راحت‌‌تر می‌کند، خطر سرطان‌ها و افزایش کلسترول را هم کاهش می‌دهد.
بروکلی، آووکادو، غلات کامل و سیب زمینی سرشار از فیبر هستند.
مواد غذایی آبرسان
نوشیدن آب به سمت زدایی بدن کمک می‌کند. به بدن خود آب و خوردنی‌های حاوی آب مانند خیار، هندوانه، پرتقال، کرفس، گوجه فرنگی و طالبی برسانید.
میوه و سبزیجات
میوه و سبزیجات حاوی مواد شیمیایی هستند که برای تنظیم هورمون در بدن استفاده می‌شوند، از سلول‌های بدن محافظت می‌کنند، سیستم ‌ایمنی را تحریک کرده و به سم زدایی کبد می‌پردازند.
مصرف گل کلم، کلم، انبه، نارنگی، کیوی، انگور، انجیر و انار را فراموش نکنید.
مشتقات لبنیات
به جای ‌اینکه به سراغ خود لبنیات بروید، از مشتقات آن مثلاً شیر گیاهی مانند شیر آووکادو، شیر برنج غیر شیرین، شیر بادام و شیر پسته استفاده کنید.
حبوبات
حبوبات و لوبیا بسیار سالم هستند و حاوی پروتئین، فیبر و آهن می‌باشند.
مصرف عدس و نخود را هم فراموش نکنید‌.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی