[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

راهداری پول می‌خواهد، روزنامه شیراز نوین

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، با اشاره به گستردگی راه‌های کشور، اعتبارات موردنیاز برای نگهداری مطلوب راه‌ها را ۲۰۰هزار میلیارد تومان اعلام و بودجه تخصیصی را سالانه ۳۰هزار میلیارد تومان ذکر کرد.
محمد تیموری چهارشنبه ۳۰ آذرماه در آیین تجلیل از فعالان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با بیان اینکه این سازمان متولی حاکمیتی بخش حمل و نقل جاده عهده دار جابه‌جایی بیش از ۹۰ درصد کالا و مسافر کشور است، گفت: سال گذشته ۳۸میلیون تن کالای اساسی از بندر امام(ره) و بنادر جنوبی جابه‌جا و حمل شد و امسال تاکنون ۱۴میلیون تن جابه‌جا شده است.
او عنوان کرد: نزدیک به ۷۰۰هزار راننده حرفه‌ای دارای کارت هوشمند با بیش از۸۵۰۰ شرکت حمل و نقل فعال کالا، مسافری و بین المللی سالانه ۱۱میلیون تن ترانزیت، ۱۹۵میلیون نفر مسافر را در کشور جابه‌جا می‌کنند که این نشان از اهمیت حمل و نقل جاده‌ای در اقتصاد کشور دارد. تیموری با اشاره به اینکه مشکلات در این حوزه به تبع گستردگی بالاست که چرخه اقتصادی کشور را در دست دارد، عنوان کرد: در زمینه سوخت، بیمه تکمیلی و امور رفاهی رانندگان مطالباتی وجود دارد که بحق هم است و در این راستا باید کمیته هماهنگی صنوف مختلف حمل و نقل کالا و مسافر در بخش کارفرمایی و کارگری در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌های استان تشکیل و به این موارد رسیدگی شود. معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: فارس، استان حمل و نقلی است و جزو استان‌های اول در زمینه حمل و نقل بار و مسافر محسوب می‌شود. او همچنین با اشاره به وجود حدود ۲۲۱هزار کیلومتر راه، ۳۶۴هزار پل، ۵۶۰۰ کیلومتر روشنایی و ۱۴هزار ماشین آلات سبک و سنگین، خاطرنشان کرد: به واسطه مسئولیت حفظ و نگهداری این میزان ابنیه و تجهیزات، سالانه به ۲۰۰هزار میلیارد تومان درحالت آرمانی و ۶۸هزار میلیارد تومان در بدترین حالت نیازمندیم؛ حال آنکه کمتر از ۳۰هزار میلیارد تومان اعتبار داریم. به گفته معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، از ابتدای امسال تاکنون در فارس و لارستان حدود ۱۲۰۰میلیارد تومان طرح استانی اجرا کرده‌ایم و ۹۰۰میلیارد تومان تخصیص گرفته‌ایم، اما تاکنون ۳۹میلیارد تومان تخصیص نقدی به فارس داده‌اند که نیمی از آن صرف پرداخت حقوق می‌شود. از طرفی ۱۱میلیارد تومان اسناد داشتیم که در مقابل ۸۵۰میلیارد که برای استان تصویب شده، تخصیصی کم بوده است. تیموری تأکید کرد: با این میزان بودجه نمی‌توان پرداخت به‌موقع حقوق، ایمن‌سازی، نگهداری، رفع نقاط حادثه خیز و... داشت و وضعیت اعتبارات استانی و این حجم تخصیص پذیرفته نیست و باید جواب‌گوی نیازهای 
مردم باشیم.
او با اشاره به اینکه سازمان راهداری چند رویکرد اساسی دارد که از جمله آنها تأمین منابع پایدار به عنوان عمده‌ترین رویکرد است، اضافه کرد: این تأمین نیاز در دنیا از سه محل عوارض سوخت، عوارض جاده و عوارض خودرو است و اگر این رویکرد را نداشته باشیم، منابع پایدار از این سه محل نداریم و کما اینکه عوارض پنهان به مراتب بالاتر است.
معاون سازمان حمل و نقل جاده‌ای و راهداری کشور گفت: بخش حمل و نقل تنها بخشی در کشور است که روی پای خود ایستاده و مدیریت، نگهداری و تعمیر آن با بخش خصوصی است؛ اما چالش‌های خود را دارد و گرانی قطعات، سوخت و قیمت ماشین دغدغه آنهاست. تیموری افزود: استراتژی سازمان این است که کنار رانندگان باشد و مشکلات آنها را حل کند و سازمان کنار رانندگان است.
تیموری همچنین در بحث قطعات و لاستیک مورد نیاز رانندگان نیز گفت: سازمان کنار رانندگان است و مطالبات آنها را مطالبه خود می‌داند و این رانندگان بودند که نذاشتند در حمل کالای اساسی کشور با مشکل روبه‌رو شود. او خاطرنشان کرد: سال گذشته ۳۸میلیون تن کالا اساسی از بندر امام(ره) و بنادر جنوبی جابه‌جا و حمل شد و امسال تاکنون ۱۴میلیون تن جابه‌جا شده است.
معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس نیز در این مراسم گفت: از سال ۶۲ که روز حمل و نقل نام‌گذاری شد، تا به امروز شبکه حمل و نقل کشور در بدترین و سخت‌ترین شرایط تحریمی قطعات یدکی و لاستیک که با برنامه‌ریزی سعی در فلج کردن شبکه حمل و نقل داشتند، اما با تلاش و مقاومت ناوگان حمل و نقل این توطئه دشمن خنثی شد.
اسماعیل محبی پور بیان کرد: برنامه ریزی دشمن برای از بین بردن شریان حمل و نقل جاده ای و جلوگیری از حرکت کالاها و تهدید به از بین بردن ناوگان حمل و نقل بود.
محبی‌پور با بیان اینکه دشمن به دنبال تعرض به جریان حمل و نقل کالا، زدن پل‌ها و ناوگان حمل و نقل در جاده‌ها بود، خاطرنشان کرد: دشمن دست بردار نیست؛ ارتباط مردم با فضای مجازی، مخابرات و شبکه حمل و نقل قابل قطع کردن نیست و در سه ماه اخیر دیدیم که تلاش کردند راننده و کامیون‌ها را به اعتراض بکشانند، اما این تیر دشمن به سنگ خورد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی