[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

به معیشت راهداران توجه ویژه شود، روزنامه شیراز نوین

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می‌رود سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور راهکاری برای بهبود وضعیت شغلی و معیشتی پرسنل بیندیشد و کمیسیون عمران مجلس نیز این موضوع را از وزارت راه و شهرسازی دنبال خواهد کرد. به گزارش ایسنا، محمدرضا رضایی کوچی در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل بیان کرد: روز حمل و نقل یادآور ایثارگری‌های غیورمردان عرصه حمل و نقل کشور است که در سخت‌ترین شرایط در توسعه اقتصاد و پویایی زندگی شهری و روستایی نقش بسزایی داشتند.
وی افزود: حمل و نقل به عنوان یکی از پایه‌های اقتصاد در جامعه امروز مورد توجه برنامه ریزان اقتصادی کشور قرار گرفته است. هفته حمل و نقل علاوه بر اینکه فرصتی برای قدردانی از زحمات رانندگان، راهداران و سایر فعالان حوزه حمل و نقل کشور است، فرصتی مناسب برای بازنگری نیازها و مشکلات این حوزه به شمار می‌رود.
نماینده مردم جهرم در مجلس در ادامه اظهار کرد: بدون تردید راه‌های بین شهری نیز به منزله شریان‌های حیاتی کشور و به عنوان یک سرمایه عظیم متعلق به نسل‌های گذشته، حال و آینده به شمار می‌رود که نگهداری مطلوب و بهنگام و حفظ ایمنی جاده ای در دستان پرتوان راهداران تلاشگر است. این شغل به معنای واقعی کلمه یک شغل پرمشغله و سخت است که انجام آن همت راهداران را نمایان می‌کند که در سرما و گرما و شرایط آب و هوایی سخت در حال خدمت هستند.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در سال‌های اخیر تلاش زیادی صورت گرفته است که نقاط حادثه خیز ایمن شود و جاده‌ها گسترش یافته و عریض شود. روکش آسفالت، مقاوم‌سازی پل‌ها و ساخت راه‌های جدید در حال انجام است و راهداران در سراسر شهرستان و نقاط کشور در حال انجام وظیفه خود هستند. باید به معیشت راهداران توجه ویژه شود. بارها به سازمان راهداری گفته ام که انتظار داریم با افزایش درآمد سازمان راهداری، معیشت پرسنل راهداری مورد توجه ویژه قرار گیرد.
رضایی در پایان تأکید کرد: نیروی انسانی مهم‌ترین مؤلفه و نیروی محرکه در یک سازمان است و نباید از آن غافل شد. برای موفقیت سازمان باید نیروی انسانی را دریابیم. برای همین بنده نیز به عنوان رئیس کمیسیون عمران قطعاً از وزیر راه این موضوع را پیگیری خواهم کرد. ما در مجلس اجازه ورود چهارهزار خودروی جدید به سازمان راهداری را داده ایم و انتظار داریم که خودروهای قدیمی نیز اورهال و تعمیر شوند تا ناوگان راهداری با قدرت بیشتری به خدمت‌رسانی ادامه دهد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی