[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

راهداران در گمنامی انجام وظیفه می‌کنند ، روزنامه شیراز نوین

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، حسن شبانی مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در گردهمایی راهداران و آیین تجلیل از راهداران نمونه اداره‌کل راه و شهرسازی لارستان که در سالن همایش هاى این اداره کل برگزار شد، اظهار داشت: روز حمل و نقل و رانندگان را گرامی می‌دارم و از همین‌جا به رانندگان که همواره با بصیرت خودشان یار و یاور کشور بوده‌اند، خداقوت می‌گویم. وی تصریح کرد: راهداران در هر گوشه‌ای از فعالیت‌های مختلف حضور دارند؛ گرچه گمنام‌اند. در حوزه حمل و نقل کشور تقریباً ۹۰ درصد بار و مسافر از طریق جاده‌ها حمل می‌شود. وظیفه نگهداری و ایمن‌سازی این جاده‌ها به عهده راهداران است و بیش از ۲۲۰هزار کیلومتر راه در کشور داریم که نگهداری و ایمن‌سازی آن‌ها برعهده این راهداران است.
مدیرکل راه و شهرسازی لارستان افزود: در حوزه لارستان، حدود ۳هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه داریم که توسط تعداد معدودی از راهداران، علی‌رغم مشکلاتی که در حوزه منابع انسانی داریم، نگهداری و ایمن‌سازی می‌شود.
شبانی خاطرنشان کرد: در دنیا تقریباً ۴ تا ۶ درصد هزینه ساخت در حوزه نگهداری برای آن اعتبار می‌گذارند؛ سالیانه هزار و ۵۰۰میلیارد تومان برای این حوزه اعتبار لازم است.
وی اظهار داشت: وسعت حوزه اداره‌کل راه و شهرسازی لارستان تقریباً از ۱۴ استان کشور هم بیشتر است و شرایط گرما و بدی آب و هوا نیز به این اضافه شده است. از طرفی مشکلاتی همچون تانکرهای حمل سوخت، سیلاب اخیر و کامیون‌هایی که در حوزه صنایع انرژی‌بَر لامرد و سیمان و بزرگ‌راه جهرم- لار- بندرعباس حمل بار می‌کنند، هزینه نگهداری را افزایش داده اند.
وی با اشاره به عوامل اصلی تلفات جاده‌ای گفت: سه عامل اصلی در بحث تصادفات مطرح است؛ عامل انسانی، عامل وسایل نقلیه و خودروها و عوامل جاده‌ای.
مدیرکل راه و شهرسازی لارستان اظهار داشت: درحوزه تأمین مسکن که یکی از شعارهای بنیادین دولت مردمی بوده، جزو سه استان برتر کشور در تأمین زمین بودیم و توانستیم به عنوان سه استان اول کشور زمین موردنیاز چهارساله را تأمین کنیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی