[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

فارس حداقل ۴ نماینده در مسابقات جهانی خواهد داشت، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
نایب قهرمان نی‌ریزی بازی‌های آسیایی 2010 گوانگژو،حالا به عنوان مربی تیم ملی نوجوانان فعالیت دارد. به واسطه حضور همین مربی، در آذرماه به مدت یک ماه اردوی تیم ملی وزنه‌برداری نوجوانان در شهرستان نی‌ریز برگزار شد که اتفاق جالبی محسوب می‌شود.
مرتضی رضاییان در این باره گفت: این اردو تا 28 آذر ادامه داشت و طی آن روی تمرینات استقامتی و اصلاح تکنیک با بچه‌ها کار کردیم. بحث اصلاح تکنیک خیلی برایمان مهم بود و نفرات به حدود 70 درصد آمادگی رسیدند. در این اردو 13 نفر حضور داشتند، اما این ترکیب اصلی و قطعی ما نیست. همچنان جابه‌جایی داریم و از بچه‌ها تست می‌گیریم. حدود 3 ماه تا مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در آلبانی فرصت داریم و ترکیب اصلی حدود یک ماه پیش از آغاز رقابت‌ها اعلام می‌شود.
وی درباره تعداد نمایندگان فارس در این تیم گفت: 5 تن از بچه‌های فارس در اردوی نی‌ریز حضور داشتند که از این تعداد قطعاً 4 نفر جزو ترکیب اصلی اعزامی ‌به مسابقات جهانی خواهند بود.
رضاییان درباره امکانات وزنه‌برداری در شهرستان نی‌ریز گفت: خانه وزنه‌برداری نی‌ریز در سال 96 افتتاح شد و در این چند سال خودمان هم این سالن را تجهیز کردیم که شرایط برگزاری اردوهای ملی را داشته باشد،  یعنی ما قطعاً امکانات مناسبی داشتیم که توانستیم این میزبانی را بگیریم. فقط یک مشکل خوابگاهی داشتیم برای این اردو که توانستیم از دانشگاه آزاد نی‌ریز کمک بگیریم. حالا صحبتی هم با دکتر انوشیروانی سرپرست فدراسیون داشته‌ایم که یک خوابگاه ویژه وزنه‌برداری در این شهرستان احداث کنیم تا بتوانیم میزبان اردوهای بیشتر تیم ملی در سطوح مختلف و رده‌های سنی متنوع باشیم.
قهرمان سابق تیم ملی درباره افتخارات خود گفت: من متولد 68 هستم و وزنه‌برداری را از سال 76 زیرنظر پدرم آغاز کردم. در سال 82 به تیم ملی نوجوانان دعوت شدم و تا سال 95 در رده‌های سنی مختلف عضو تیم ملی بودم. در مسابقات نوجوانان آسیا، جوانان جهان و بزرگ‌سالان آسیا مدال کسب کردم ولی بهترین مقامی‌که دارم، مداقل نقره بازی‌های آسیایی گوانگژو در سال 2010 است.
وی درباره فاصله گرفتن وزنه‌برداری ایران با روزهای اوج در سال‌های اخیر گفت: تقریباً در 6 سال گذشته، فدراسیون سابق از قهرمان‌ها در سطوح مختلف فدراسیون و تیم‌های ملی استفاده نکرد. همچنین زیرساخت‌های ضعیف وزنه‌برداری و عدم پشتوانه‌سازی مناسب در رده‌های پایه، دیگر علل افول وزنه‌برداری بود. توجه خیلی کمی ‌به تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان که آینده سازان تیم ملی هستند، می‌شد ولی با آمدن آقای انوشیروانی که خودشان از قهرمانان بزرگ ما هستند و مدیر خوبی هم هستند، فکر می‌کنم شرایط بهتر شود. ایشان از قهرمان‌ها استفاده می‌کند و اردوها را در استان‌های مختلف و شهرستان‌ها برگزار می‌کند. این کارها نتایج خوبی دارد برای ورزش استان‌ها، برای انگیزه بیشتر نوجوانان و جوانان و تجربه خوبی که نصیب مربیان شهرستان‌های مختلف می‌شود. 
مرتضی رضاییان ادامه داد: هنوز در تیم ملی بزرگ‌سالان، بعضی نفراتی که با بنده هم نسل بوده‌اند حضور دارند. به عقیده بنده، برای سر و سامان گرفتن وزنه‌برداری باید دست به جوان‌گرایی زد و به تیم‌های پایه اهمیت بیشتری داد.
مربی وزنه‌برداری تیم ملی در خصوص مسابقات اخیر و همچنین مسابقات پیش رو گفت: در ماه‌های گذشته مسابقات انتخابی تیم ملی را در تهران و یک مسابقه قهرمانی کشور هم در خرم آباد داشته‌ایم که نفرات حاضر در این اردو، از دل همان مسابقات بیرون آمدند. در ادامه هم مسابقات انتخابی دیگری خواهیم داشت تا به ترکیب نهایی برسیم. قطعاً درب‌های تیم ملی همچنان به روی همه نفرات مستعد باز است و حتی خارج از مسابقات انتخابی، ورزشکارانی که آمادگی دارند، می‌توانند تست بدهند و به اردو راه پیدا کنند. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی