[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

خواص کدو حلوایی برای سرماخوردگی، سرفه و گلو درد ، روزنامه شیراز نوین

کدو حلوایی یکی از پرخاصیت‌ترین خوردنی‌های پاییزی است که به دلیل ترکیباتی که دارد برای سرماخوردگی و آنفلوآنزا بسیار مفید می‌باشد.
به گزارش نمناک، خواص کدو حلوایی برای سرماخوردگی و درمان عوارض آنفلوآنزا از قبیل سرفه و عفونت بدن و... همیشه مورد توجه بوده و هست. ‌اینکه کدو تنبل معروف قصه‌ها چطور چنین اثراتی دارد در واقع به دلیل ترکیباتی است که در‌ این خوشمزه پاییزی پنهان شده و در ‌این بخش از سلامت نمناک به آن خواهیم پرداخت.
7 دلیل برای خوردن کدو حلوایی در فصل سرماخوردگی و آنفلوآنزا
برای درمان سرماخوردگی و یا پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی در فصول سرد سال، کدو حلوایی را به دلیل دارا بودن ویتامین‌ها و مواد معدنی که در ادامه عنوان شده است، میل کنید.
1. ویتامین C کدو حلوایی، ضد سرماخوردگی
مهمترین ویتامین تجویز شده در دوران سرماخوردگی، ویتامین سی است که مصرف منابع آن در فصول سرد سال بسیار توصیه می‌شود. آیا می‌دانستید که تنها یک وعده کدو تنبل یک پنجم میزان توصیه شده روزانه ویتامین C شما را که ماده غذایی شماره یک تقویت کننده سیستم ‌ایمنی بدن شماست تأمین می‌کند؟ برای همین است که مصرف کدو حلوایی به اشکال مختلف برای سرماخوردگی توصیه می‌شود.
2. بتاکاروتن کدو حلوایی، ضد سرماخوردگی
کدو تنبل دارای میزان قابل توجهی ویتامین A می‌باشد. بدن ما بتاکاروتن را به ویتامین A تبدیل می‌کند که به عنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند و از ما در برابر بیماری‌های قلبی، مشکلات چشمی ‌و برخی سرطان‌ها محافظت می‌کند. مانند ویتامین C، ویتامین A نیز با عفونت‌های بدن مبارزه می‌کند و به ‌این روش بدن را برای درمان سرماخوردگی آماده‌تر می‌سازد.
3. فیبر کدو حلوایی، ضد سرماخوردگی
کدو تنبل یکی از منابع فیبر است و فیبر یکی از موادی است که برای پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی مدام توصیه می‌شود. فیبر موجود در کدو حلوایی علاوه بر تقویت بدن در مقابل سرماخوردگی، می‌تواند فرد مبتلا به ‌این بیماری را در درمان سریع‌تر یاری کند.
4. روی موجود در کدو حلوایی، ضد سرماخوردگی
کدو حلوایی سرشار از روی است که یکی دیگر از تقویت کننده‌های سیستم ‌ایمنی است و تقویت سیستم ‌ایمنی بدن، اصلی‌ترین نیاز ما در دوران سرماخوردگی است.
5. منیزیم کدو حلوایی، ضد سرماخوردگی
این ماده معدنی نادیده گرفته شده هر روز در بدن ما معجزه می‌کند و به حفظ فشار خون در حد طبیعی و استخوان‌ها و قلب ما کمک می‌کند. منیزیم همچنین یکی از بهترین ویتامین‌ها برای سرماخوردگی است چرا که در کاهش التهابات و عوامل تشدید کننده سرماخوردگی، مؤثر عمل می‌کند.
6. آنتی‌اکسیدان کدو تنبل
خواص آنتی‌اکسیدانی کدو تنبل از سیستم تنفسی در برابر عفونت‌ها محافظت می‌کند و مشکلات ریوی و حملات آسم را کاهش می‌دهد.
7. تقویت سیستم ‌ایمنی با کدو حلوایی
کدو تنبل مقادیر کافی منیزیم را برای حفظ عملکرد ماهیچه‌ها و تقویت سیستم ‌ایمنی بدن فراهم می‌کند. کدو حلوایی پرخاصیت، با افزایش تولید گلبول‌های سفید در بدن، سیستم ‌ایمنی را تقویت می‌کند و همین اتفاق باعث ‌ایجاد مقاومت در برابر انواع عفونت‌ها مانند سرماخوردگی، آنفلوآنزا و تب می‌شود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی