[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

رئیس هیئت هندبال فارس : عملکرد هندبالیست‌های فارس ستودنی است، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
هندبال یکی از رشته‌های مهم در استان فارس است. تقریباً در 10 سال گذشته، فارس توانسته در این ورزش گروهی و توپی، نماینده در لیگ برتر داشته باشد؛ اتفاقی که در سایر رشته‌های مشابه نیفتاده است.
متولی هندبال استان فارس در خصوص وضعیت تیم شهید شاملی کازرون در لیگ برتر گفت: رقابت‌های لیگ برتر با حضور 12 تیم به صورت رفت و برگشت در حال برگزاریست و تیم شهید شاملی تا کنون نتایج بسیار خوبی کسب کرده است. حضور تیم‌هایی مثل سپاهان، مس کرمان و زغال سنگ طبس که همه جزو غول‌های صنعتی و ورزشی کشور محسوب می‌شوند، ارزش و جایگاه نماینده استان فارس و موفقیتش را پر رنگ‌تر می‌کند.
رضا غلامشاهی افزود: از استاندار محترم و مسئولان استانی تقاضا می‌کنم نگاه ویژه‌ای به این تیم داشته باشند تا با کمک آن‌ها، شاهد قهرمانی مجدد شهید شاملی در لیگ برتر کشور باشیم. این تیم امسال نماینده کشورمان در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا نیز هست. هنوز میزبان و تاریخ برگزاری رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا مشخص نیست و در آینده نزدیک اطلاع رسانی خواهد شد.
وی در خصوص مسابقات لیگ برتر بانوان نیز گفت: امسال اتفاق خوبی در هندبال بانوان فارس رخ داد و آن بازگشت تیم پرافتخار و ریشه دار شهید چمران لارستان به لیگ برتر کشور بود، تیمی‌که حتی در مسابقات غرب آسیا هم عنوان‌دار بود و برگشتن آن به سطح اول ورزش کشور، نوید بخش روزهای خوبی برای ورزش استان فارس خواهد بود.
غلامشاهی گفت: در حال حاضر سه تیم خوب در لیگ برتر کشور داریم، سه تیم هم در لیگ یک و دو تیم در لیگ دسته دوم، یعنی در مجموع هشت تیم در مسابقات کشوری داریم که یک رکورد محسوب می‌شود.
رئیس هیئت هندبال استان فارس درباره اتفاقات اخیر هندبال گفت: در حال حاضر اردوی تیم بزرگ‌سالان کشور برای حضور در مسابقات جهانی که از 21 دی تا 9 بهمن برگزار خواهد شد، برپاست. این مسابقات به میزبانی مشترک کشورهای لهستان و سوئد برگزار می‌شود و ما در این اردو، دو نماینده شایسته استانمان داریم. آقایان رحیمی ‌و کبیریان‌جو، نفرات فارسی حاضر در تیم ملی هندبال هستند، ضمن اینکه دو بازیکن دیگر تیم شهید شاملی هم در عضویت تیم ملی هستند. وی افزود: سه بانوی فارسی، خانم‌ها زارع، بذرکار و عباسی در کلاس B  جهانی حاضر شدند و این کلاس را با موفقیت پشت سر گذاشتند. تیم جوانان شهید شاملی کازرون نیز در مسابقات باشگاه‌های کشور شرکت کرد که آینده خوبی برای این تیم متصور هستیم. اتفاق خوبی هم در بخش داوری برای هیئت هندبال استان فارس رخ داد و آن هم حضور دو داور جوان ما در لیگ برتر کشور بود، جهت قضاوت این مسابقات و در حال حاضر هم آقای آذر در کلاس داوری ملی حضور دارد. همچنین 5 ناظر استان فارس در رقابت‌های لیگ برتر حضور دارند. آقایان گل مینا، نکویی، شجاع، معمار و وطن که بدون اغراق باید بگویم هر وقت این عزیزان نظارت مسابقات لیگ برتر را بر عهده دارند، آن مسابقات با آرامش کامل برگزار می‌شود. غلامشاهی ادامه داد: برگزاری کلاس داوری درجه سه به میزبانی شهر شیراز را داشتیم به مدرسی سرکار خانم تهرانی و همچنین مربیگری درجه سه هندبال در شهرستان فسا به مدرسی خانم قانع و همچنین شهرستان فیروزآباد میزبان مسابقات منطقه هفت کشور بود که 2 نماینده فارس در این مسابقات حضور داشتند. وی درباره تیم ملی هندبال بانوان گفت: خانم قانع از مربیان پرافتخار هندبال فارس، هدایت تیم ملی هندبال بانوان را به عهده دارند و در مسابقات آسیایی به میزبانی کره، موفق به کسب مقام چهارم شدند. 
بنابراین تیم هندبال ما برای دومین بار متوالی به مسابقات جهانی راه یافت که این یک اتفاق نادر در ورزش بانوان کشور است. جا دارد از آقای پاکدل ریاست فدراسیون که با برنامه‌ریزی‌های جامع و مدون، باعث آینده‌سازی بانوان هندبالیست شده‌اند، تشکر و قدردانی کنم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی