[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۱
  • دوره جدید

بوکس در آستانه حذف از المپیک ۲۰۲۴!، روزنامه شیراز نوین

تسنیم/ کمیته بین‌المللی المپیک هشدار داد که ممکن است بوکس را از بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ حذف کند.
ورزش بوکس توسط کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) به اخراج از المپیک 2024 پاریس تهدید شده است که نشان‌دهنده تشدید اختلافات بین IOC با اتحادیه بین‌المللی بوکس (IBA) و رئیس روسی آن، عمر کرملف است.
کمیته بین‌المللی المپیک  قبلاً این ورزش را از برنامه بازی‌های المپیک 2028 لس‌آنجلس خارج کرده بود و اکنون هشدار داده که ممکن است آن را از بازی‌های پاریس 2024 نیز حذف کند.
کمیته بین‌المللی المپیک از قرارداد جدید و چند میلیون دلاری اتحادیه بین‌المللی بوکس با شرکت تأمین‌کننده انرژی دولتی روسیه، گازپروم اصلاً راضی نیست و کرملف نیز کمیته بین‌المللی المپیک را تهدید کرد که به ورزشکارانش اجازه شرکت در مسابقات بین‌المللی را نخواهد داد.
تصمیم اتحادیه بین‌المللی بوکس مبنی بر لغو ممنوعیت حضور بوکسورهای روسیه و بلاروس در رقابت‌های مختلف با پرچم‌های خود نیز در تضاد مستقیم با حکم کمیته بین‌المللی المپیک بود.
کمیته بین‌المللی المپیک در بیانیه‌ای عنوان کرد: کنگره اخیر اتحادیه بین‌المللی بوکس یک بار دیگر نشان داد که آن‌ها علاقه واقعی به ورزش بوکس و بوکسورها ندارند، بلکه فقط به فکر قدرت خود هستند. تصمیمات و بحث‌ها برای دور نگه داشتن بوکسورها از مسابقات انتخابی و بازی‌های المپیک را نمی‌توان درک کرد.
کمیته بین‌المللی المپیک در ادامه بیانیه خود نوشت: هیچ اراده‌ای برای درک مسائل واقعی وجود ندارد و برعکس، تمدید قرارداد اسپانسرینگ با گازپروم به‌عنوان تنها حامی ‌اصلی اتحادیه بین‌المللی بوکس نگرانی‌های ما را تقویت می‌کند. اتحادیه بین‌المللی بوکس همچنان به شرکتی وابسته است که تا حد زیادی توسط دولت روسیه کنترل می‌شود. کمیته بین‌المللی المپیک باید همه این موارد را در هنگام تصمیم‌گیری بیشتر در نظر بگیرد، که ممکن است شامل لغو حضور بوکس در بازی‌های المپیک پاریس 2024 باشد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی