[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

خیز موج جهانی کرونا ، روزنامه شیراز نوین


در نشست دیروز ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، اعضای ستاد نسبت به احتمال شیوع مجدد ویروس کرونا، ابراز نگرانی کردند. به گزارش دریافتی شیرازنوین، رئیس دانشگاه در نشست صبح دیروز ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه با بیان اینکه در برخی کشورهای اروپایی، آمریکایی و آسیای شرقی شاهد افزایش موارد ابتلا و فوت ناشی از کرونا هستیم، افزود: در کشورهای ژاپن، آمریکا، آلمان و برزیل تنها در بیست و چهار ساعت، شاهد بروز بیش از ۳۱۰هزار مورد جدید ابتلا و ۱۶۰۰ مرگ ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ بوده ایم. دکتر «سید وحید حسینی» با اشاره به کاهش سطح ایمنی و به حداقل رسیدن میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، گفت: با توجه به گزارش‌های جهانی و کاهش جدی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سطح جامعه، به نظر می‌رسد این موارد زمینه‌ساز شیوع مجدد ویروس کرونا شود. او ادامه داد: با توجه به گذشت مدت زمان طولانی از واکسیناسیون علیه ویروس کرونا و کاهش سطح ایمنی جامعه، مهم‌ترین اصل در پیشگیری از مواجهه با موج بعدی کرونا، دریافت نوبت تکمیلی واکسن به ویژه در گروه‌های آسیب پذیر جامعه نظیر سالمندان، کودکان، بیماران زمینه ای و مادران باردار است. مسئول ارشد حوزه سلامت فارس در کنار واکسیناسیون، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و شست و شوی مداوم دست‌ها را نیز در پیشگیری از گسترش بیماری در جامعه بسیار مؤثر خواند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز با اشاره به آمادگی مراکز خدمات جامع سلامت استان برای پذیرش افراد دارای علائم بیماری، بر اهمیت تکمیل چرخه واکسیناسیون از سوی مردم استان تأکید کرد. دکتر «عباس رضاییان زاده» گفت: هم‌اکنون واکسن‌های «سینوفارم»، «اسپایکوژن»، «نورا» و «ایران کوو برکت پلاس» در مراکز واکسیناسیون زیر پوشش دانشگاه موجود است و مردم استان فارس می‌توانند با مراجعه به این مراکز، واکسن موردنیاز خود را با راهنمایی کارشناسان مستقر، انتخاب و دریافت کنند. 
بررسی مصوبه‌های نشست‌های پیشین، ارائه آخرین گزارش‌ها و آمارهای مربوط به کرونا در مناطق مختلف استان، روند اجرای واکسیناسیون در استان، وضعیت سلامت بیماران بستری در بخش‌های عادی و ویژه بیمارستان‌ها، آمار ورودی جدید بخش‌های کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان و بررسی علت‌های جان باختن مبتلایان طی روزهای اخیر، دیگر محورهای این نشست بود. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی