[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

ورود هلدینگ‌ها به صنایع آلومینیوم ، روزنامه شیراز نوین

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از برنامه این شرکت برای توسعه کمی و کیفی شهرک‌های صنعتی در شهرستان لامرد خبر داد و گفت: با توجه به افق توسعه صنعتی شهرستان لامرد، این مهم با هدف بسترسازی برای جذب سرمایه گذاران و حمایت از صنایع مستقر در دستور کار است.
به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، سید مصطفی هاشمی پس از بازدید از شهرک‌های صنعتی انرژی بر لامرد، شهرک صنعتی لامرد و ناحیه صنعتی نیرایی که با حضور فرماندار شهرستان برگزار شد، در جلسه بررسی مسائل و مشکلات که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان برگزار شد، با اشاره به وجود سه شهرک و ناحیه صنعتی شامل شهرک صنعتی لامرد، ناحیه نیرایی و شهرک صنعتی انرژی بر  گفت: مراحل آماده‌سازی زیرساخت‌های شهرک صنعتی انرژی بر در فازهای مختلف در برنامه قرار گرفته و شهرک صنعتی لامرد و ناحیه نیرایی نیز از لحاظ کیفی تقویت می‌شود.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: شهرک صنعتی انرژی بر لامرد دارای بیش از هزار هکتار مساحت است که برای استقرار صنایع حوزه انرژی و طیف گسترده ای از صنایع که جانمایی شده و با توجه به توسعه صنعتی شهرستان لامرد و فعالیت صنایعی نظیر آلومینیوم، این شهرک صنعتی می‌تواند در تکمیل زنجیره ارزش این صنایع و صنایع پایین دستی نقش مهمی ایفا کند. وی افزود: هلدینگ بزرگ سرمایه گذاری برای راه اندازی صنایع پایین دستی آلومینیوم برای استقرار در این شهرک صنعتی اعلام آمادگی کرده است که امیدواریم با جذب این مجموعه سرمایه گذاری شاهد تسریع در راه اندازی و فعالیت این شهرک صنعتی باشیم.
هاشمی با اشاره به تأمین آب این شهرک صنعتی نیز گفت: با توجه به انعقاد قرارداد خرید انشعاب به میزان 20 لیتر بر ثانیه با شرکت آبفا، این شرکت متعهد به تأمین آب این شهرک صنعتی است و در فازهای بعدی و همزمان با استقرار صنایع نیز مازاد میزان تأمین آب شهرک صنعتی، از محل خط انتقال آب از خلیج فارس به شهرستان لامرد در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: شهرک صنعتی انرژی بر لامرد 1083 هکتار مساحت دارد که ظرفیت استقرار 1250 واحد تولیدی و صنعتی با پیش بینی 6250 نفر اشتغال را دارد و این شهرک ظرفیت بزرگی را برای استقرار واحدهای صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار فراهم می‌کند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با اشاره به فعالیت شهرک صنعتی لامرد و ناحیه صنعتی نیرایی در این شهرستان، از انعقاد ۶۵ قرارداد سرمایه گذاری با متقاضیان در شهرک‌های صنعتی لامرد خبر داد وگفت: تاکنون۳۲ واحد تولیدی، صنعتی و صنفی نیز با اشتغال ۵۵۰ نفر در مرحله بهره‌برداری است.
هاشمی بر اجرای طرح توسعه شهرک صنعتی لامرد تأکید کرد و گفت: در این زمینه نیاز است دستگاه‌های اجرایی متولی نیز حمایت و همراهی داشته باشند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین با اشاره به اینکه امکان‌سنجی ناحیه صنعتی اشکنان نیز در برنامه این شرکت قرار دارد، گفت: ایجاد یک ناحیه صنعتی جدید، محصول تعامل، هماهنگی و همکاری بین تعدادی از دستگاه‌های اجرایی است که بتوانند امکانات زیربنایی نظیر آب، برق و گاز را تأمین کنند.
هاشمی در ادامه با اشاره به بازدید از اراضی در نظر گرفته شده برای ایجاد ناحیه صنعتی علامرودشت در شهرستان لامرد گفت: ایجاد این ناحیه صنعتی نیز با توجه به موقعیت مناسب مکان در نظر گرفته شده، در دستور کار این شرکت قرار می‌گیرد و در صورت پاسخ مثبت دستگاه‌ها به استعلام‌های زیربنایی این شرکت، مراحل تصویب و راه اندازی آن انجام خواهد شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی