[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

اشتباه رایج اکثر خانم‌ها در استفاده از جاروبرقی ، روزنامه شیراز نوین

اگر دوست دارید که عمر جارو برقی‌تان را افزایش دهید باید نکاتی را در زمان کار با جارو برقی رعایت کنید.
به گزارش نمناک، اگر به دنبال‌این هستید که طول عمر جارو برقی خود را افزایش دهید و از زود خراب شدن آن جلوگیری کنید،‌این قسمت از نمناک را تا انتها مطالعه کنید. اگر اشتباهات زیر را مرتکب نشوید، طول عمر جارو برقی شما چند برابر خواهد شد.
گرفتگی‌ها را برطرف نمی‌کنید
هر بار بعد از‌این که جارو برقی می‌کشید، به لوله خرطوم آن نگاهی بیندازید. اگر چیزی آن جا گیر کرده، حتماً آن را خارج کنید و اجازه ندهید که آشغال در آن تجمع پیدا کند. با انجام‌این کار مکش جارو هم بیشتر خواهد شد.
جاروبرقی را از برق نمی‌کشید
شاید بسیاری از اوقات؛ به‌خاطر تنبلی بعد از تمام شدن کارتان جارو را از برق نکشید؛ اما انجام‌این کار خطرناک است و از طرفی عمر جاروبرقی را هم کم می‌کند.
فرچه جاروبرقی را جدا نمی‌کنید
اکثر جارو برقی‌ها؛ در قسمت ورودی لوله سری‌های چرخان دارند که مخصوص مکش آشغال و کثیفی از روی فرش می‌باشد و ممکن است بعد از مدتی مو، آشغال و آلودگی داخل آن جمع شود و درست کار نکند. کافی است که یک قیچی کوچک بردارید و به آرامی‌آشغال‌ها را قیچی کرده و جدا کنید تا فرچه تمیز شود و در نهایت با شانه مخصوص روی آن بکشید.
کیسه جاروبرقی را خالی نمی‌کنید
اگر جارو برقی شما کیسه‌ای است، هر زمان که از آشغال پر شد، باید آن را خالی کنید، در غیر‌این صورت اگر به طور منظم ‌این کار را انجام ندهید، مجبور می‌شوید که بعد از مدتی مدام کیسه را تعویض کنید.
فیلتر‌ها را تمیز نمی‌کنید
جارو برقی‌ها با یکدیگر متفاوت هستند؛ اما همه فیلترها گاهی نیاز به تعویض یا تمیز کردن پیدا می‌کنند؛ البته فیلتر‌های قابل شست‌وشو هم وجود دارند که با دستورالعمل خاص باید آن‌ها را بشویید.
سَریِ جارو برقی را عوض نمی‌کنید
سری جارو برقی باید قدرت چرخش داشته باشد تا بتواند جرم‌ها و آشغال‌ها را جمع کند؛ اما اگر احساس می‌کنید که لق شده، یعنی وقت تعویض آن رسیده است.
از تنظیمات اشتباه استفاده می‌کنید
تنظیمات جارو برقی‌ها بر اساس جایی که قرار است آن را استفاده کنید، متفاوت است اما اگر تنظیمات را اشتباه انجام دهید، مکش جارو را کم می‌کنید و طول عمر آن هم کاسته می‌شود. ‌این که بخواهید تنظیمات را روی کم ترین حالت و درجه قرار دهید، بهترین آپشن نیست.
قبل از جارو، ریخت و پاش‌ها را تمیز نمی‌کنید
برای افزایش عمر جارو برقی، قبل از ‌اینکه از آن استفاده کنید، لوازم مختلف را از روی فرش بردارید تا هنگام جارو کشیدن مجبور نباشید ‌این کار را انجام دهید و از روشن ماندن بیش از حد جارو خودداری کنید. اگر هم وسط کار جارو را خاموش کنید و بخواهید جمع و جور انجام دهید، به مرور زمان باعث شل شدن سری جارو برقی می‌شوید که طول عمر آن را کم می‌کند.
هنگام مشاهده دود، جارو را خاموش نمی‌کنید
شاید برای بعضی‌ها مشهود باشد که بعد از ‌این که دود از جاروبرقی بلند شد، آن را خاموش کنند اما خیلی‌‌ها هم به ‌این موضوع توجه ندارند. اگر فشار به موتور جاروبرقی زیاد باشد، موتور داغ می‌کند و ممکن است قطعات آن بسوزد و دود بلند شود. در چنین حالتی سریعاً باید کار را متوقف کنید.
خیلی زیاد از جارو برقی استفاده می‌کنید
بهتر است تعداد دفعات استفاده از جارو برقی را کمتر کنید و تا جایی که می‌توانید خانه را تمیز نگه دارید که در غیر ‌این صورت طول عمر جاروبرقی کم خواهد شد.
از سه راهی محافظ استفاده نمی‌کنید
سه راهی محافظ فقط برای کامپیوتر و تلویزیون نیست. باید برای جاروبرقی هم از آن‌ها استفاده کنید تا محدودیت ولتاژ وجود داشته باشد و آسیبی به دستگاه وارد نشود.
دفترچه راهنما را نمی‌خوانید
بسیاری از افراد دفترچه جاروبرقی را مطالعه نمی‌کنند و به آن اهمیت نمی‌دهند؛ در صورتی که هر برند نکات مربوط به خودش را دارد که حتماً باید رعایت شود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی