[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

اشتباهاتی که مانع از تنفس صحیح می‌شوند ، روزنامه شیراز نوین

تنفس هم یک عملکرد غیر ارادی در بدن است اما درست تنفس کردن تأثیر زیادی بر سلامت ریه‌ها می‌گذارد و در طول روز باعث احساس شادابی بیشتری می‌شود.
به گزارش نمناک، تنفس هم مانند دیگر عملکردهای بدن یک کار غیر ارادی است؛ اما باید یاد بگیریم که ‌این کار را درست انجام دهیم تا به طور کلی از هر لحاظ احساس سلامت و شادابی بیشتری داشته باشیم. در ‌این قسمت از بهداشت و سلامت نمناک تصمیم گرفتیم که راجع به اشتباهات تنفس توضیحات کاملی بدهیم تا بیشتر در ‌این مورد دقت کنید.
هنگام نفس کشیدن خیلی فکر می‌کنید
یکی از اشتباهاتی که افراد در هنگام تنفس مرتکب می‌شوند،‌ این است که می‌‌خواهند آن را از یک پروسه طبیعی و ناخودآگاه به پروسه خودآگاه تبدیل کنند و بیش از حد به آن فکر می‌کنند که همین باعث استرس، اضطراب و تنگی نفس می‌شود.
از دهان نفس می‌کشید
یکی دیگر از اشتباهاتی که افراد مرتکب می‌شوند، ‌این است که به طور مکرر از دهان نفس می‌کشند و از بینی تنفس نمی‌کنند و ‌این اتفاق مخصوصاً برای کودکان رایج‌تر است که باعث خشکی دهان و مشکلات شدیدتری مانند آسم و آلرژی خواهد شد.
در طول ورزش به طور کامل نفس‌تان را بیرون نمی‌دهید،
اغلب هنگام دویدن، پیاده‌روی یا دوچرخه ‌سواری با عضلات شانه و گردن ورزش می‌‌کنیم که کارایی سیستم تنفسی ما را محدود می‌‌کند؛ بنابراین باید در حین تمرین روی تنفس از طریق بینی و بیرون آوردن از دهان خود تمرکز کنید. در واقع تلاش برای تنفس آگاهانه از طریق بینی و بیرون آوردن از طریق دهان برای تنفس متعادل در حین ورزش، منجر به کارآمدی تنفس می‌شود.
اشتباه می‌ایستید
نداشتن پوزیشن صحیح هنگام ‌ایستادن باعث فشار به قفسه سینه می‌شود و حرکت دیافراگم را محدود می‌کند و یکی از اشتباهاتی است که باعث می‌شود تا شما نتوانید خوب نفس بکشید. ممکن است به جای نفس‌های آهسته و عمیق که ریه‌های شما را پر کند، نفس‌های سریع یا کم عمق بکشید که کاملاً اشتباه است.
هنگام نفس کشیدن شکم را داخل می‌دهید
داخل دادن شکم هنگام نفس کشیدن حرکت دیافراگم را محدود می‌کند. وقتی که نفس می‌کشید شکم‌تان را ریلکس و آزاد کنید، زیرا اگر به آن فشار وارد کنید، تنفس کامل انجام نمی‌شود.
در هوای آلوده نفس می‌کشید
نفس کشیدن در هوای آلوده مخصوصاً در هوای داخل خانه اشتباهی است که اکثر افراد مرتکب می‌شوند که به ریه هم آسیب وارد می‌کند؛ بنابراین بسیار مهم است در یک هوای تمیز با تهویه مناسب نفس بکشید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی