[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

رئیس هیئت جودو استان فارس : بدشانس نبودیم قهرمان می‌شدیم، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
اخیراً چهل‌وپنجمین دوره مسابقات جودو بزرگ‌سالان کشور با حضور 229 ورزشکار در شیراز برگزار شد که در ‌این رقابت‌ها، تیم فارس به عنوان دوم دست یافت، عنوانی که رئیس هیئت جودو استان اعتقاد دارد می‌توانست از ‌این هم بهتر باشد!
وحید زارع نژاد در خصوص ‌این رقابت‌ها گفت: ‌این مسابقات حکم انتخابی تیم ملی را داشت و با حضور 28 تیم از 27 استان کشور برگزار شد. تیم جودو فارس نیز با ترکیب کامل 7 نفره در ‌این رقابت‌ها شرکت کرد و توانست یک مدال طلا، یک مدال نقره و دو مدال برنز و همچنین یک مقام پنجمی‌کسب کند. اگر مقداری خوش شانس بودیم، می‌توانستیم عنوان قهرمانی را از آن خود کنیم.
وی گفت: غیر از آقای فتحی پور که در وزن 81 کیلوگرم مدال طلا را کسب کرد و با اقتدار قهرمان شد، در وزن 73 کیلوگرم آقای سامان معصومی‌نژاد را داشتیم که یک جوان آینده دار است و با 21 سال سن، مدعی پوشیدن لباس تیم ملی است. ‌ایشان در‌ این رقابت‌ها خیلی خوش درخشید و یکی از ملی‌پوشان قَدَر کشور را در مسابقه قبل از فینال شکست داد. همچنین در وزن 66 کیلوگرم آقای سجاد حسین‌زاده را داشتیم که ‌ایشان متأسفانه حدود یک ماه پیش از آغاز رقابت‌ها در اردوی تمرینی استان از ناحیه زانو دچار پارگی رباط شد. ما توانستیم با رسیدگی به موقع و انجام فیزیوتراپی‌های مداوم، سجاد را به مسابقات برسانیم اما عملاً انگار داشت با یک پا مسابقه می‌داد. او ورزشکار بسیار متعصب و توانمندی است که مطمئنم اگر زانویش مشکل نداشت، مدال طلا را می‌گرفت. اما مدال برنز هم با ‌این وضعیت بسیار ارزشمند بود و باعث تحسین همگان شد.
زارع نژاد افزود: در وزن 60 کیلوگرم، آقای پوریا خیراللهی نماینده فارس بود که ‌ایشان هم موفق به کسب مدال برنز شد. پوریا هم فقط 21 سال سن دارد و از آینده داران جودو استان و کشور محسوب می‌شود. به لطف خدا به اهدافی که در بحث قهرمانی داشتیم، دست پیدا کردیم و ‌این 4 مدال آور در اردوی تیم ملی حضور خواهند داشت. امیدواریم در اردوی تیم ملی هم خودی نشان داده و به نفر ثابت تیم ملی تبدیل شوند.
متولی جودو استان ادامه داد : با توجه به ‌اینکه در دو سال گذشته به دلیل کرونا مسابقات کشوری برگزار نشده بود، تمامی ‌ملی پوشان موظف به حضور در ‌این رقابت‌ها بودند و به شیراز آمدند، یعنی رقابت‌ها با ظرفیت صد در صد جودوی کشور برگزار شد و سطح بسیار خوبی داشت. حتی برخی نفرات ثابت تیم ملی در ‌این رقابت‌ها شکست خوردند. قطعاً نفرات برتر ‌این مسابقات، به اردوهای تیم ملی اضافه می‌شوند تا برای بازی‌های آسیایی که مهرماه سال آینده در کشور چین برگزار می‌شود، آماده شوند. وی درباره نحوه میزبانی شیراز گفت: با توجه به صحبت‌هایی که تیم‌های میهمان و مسئولان فدراسیون داشتند، فکر می‌کنم یکی از بهترین رویدادهایی بود که در چهل سال اخیر در جودو کشور برگزار شده بود. حدود 20 رئیس هیئت از استان‌های مختلف از نزدیک شاهد برگزاری رقابت‌ها بودند و همگی تأیید می‌کردند که میزبانی شیراز در سطح استانداردهای بین‌المللی بود. در همین ارتباط لازم می‌دانم که از شهرداری شیراز، مدیرکل ورزش استان و رئیس اداره ورزش و جوانان شیراز، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و همه دوستانی که ما را در برگزاری ‌این رقابت‌ها یاری کردند، تشکر و قدردانی کنم. قهرمان سابق جودو آسیا در خصوص وضعیت تعلیق جودو کشور گفت: بیشتر از سه سال است که فدراسیون جودو کشورمان تعلیق است اما شهریورماه سال آینده ‌این تعلیق به پایان می‌رسد و از مهرماه می‌توانیم در بازی‌های آسیایی شرکت کنیم. وحید زارع نژاد درباره وضعیت جودو بانوان فارس نیز گفت: طی جلسه‌ای که با مسئول ورزش بانوان استان داشتیم، شنیدیم که قرار است مسابقات جوانان، نوجوانان و بزرگ‌سالان کشور بهمن‌ماه برگزار شود و برای ‌این موضوع برنامه‌ریزی لازم را انجام دادیم. کادر فنی تیم را مشخص کردیم و خوشبختانه مسابقات استانی را هم تقریباً یک ماه پیش در رده‌های مختلف برگزار کرده‌ایم و نفرات برترمان مشخص هستند. از چند روز آینده اردوهای تیم بانوان استان را شروع می‌کنیم و امیدواریم نتایج مطلوبی را در مسابقات بهمن‌ماه به‌دست بیاوریم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی