[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

فناوری جدید چراغ پورشه شب را به روز تبدیل می‌کند، روزنامه شیراز نوین

فناوری نسل بعدی چراغ‌های پورشه با ۱۶۰۰۰ ال‌ای‌دی(LED) شب را به روز تبدیل می‌کند.
به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، براساس بیانیه‌ای که پورشه در روز جمعه منتشر کرده، این شرکت دست به توسعه چراغی زده است که آن را «نسل بعدی فناوری نور»(the light technology of the next generation) می‌نامد. این چراغ از مجموعه‌ای از ال‌ای‌دی‌ها بر روی یک سطح ساخته شده است.
هرمان-جوزف استاپن(Hermann-Josef Stappen)، سخنگوی تحقیقات و توسعه و ارتباطات فناوری در این باره نوشت: عنصر اصلی این فناوری جدید، تراشه‌ای است که بیش از ۱۶۰۰۰ میکرو ال‌ای‌دی قابل کنترل را به صورت جداگانه روی سطحی به اندازه ناخن انگشت شست در کنار هم جای می‌دهد.
از این تراشه‌های ال‌ای‌دی، دو عدد برای هر چراغ جلو استفاده می‌شود و در کل چهار عدد در هر خودرو قرار می‌گیرد. این چراغ‌های جلوی خودرو با فناوری ماتریس HD، توزیع نور را با وضوح بالا تا دو برابر روشن‌تر از چراغ‌های درجه یک قبلی فراهم می‌کنند و محیطی تا چهار برابر بزرگ‌تر را پوشش می‌دهند.
یک سیستم روشنایی همگن
نتیجه‌ نهایی این فناوری ایجاد روشنایی بسیار همگن و پرتوهایی با کارایی بالا است که شب را تا فاصله ۶۰۰ متری به روز تبدیل می‌کنند. این اختراع جدید به صرفه‌جویی در انرژی نیز کمک می‌کند.
استاپن توضیح داد: از آنجایی که چراغ‌های جلو دارای فناوری ماتریس HD هستند فقط پیکسل‌هایی را فعال می‌کنند که واقعاً در هر لحظه مورد نیاز هستند، بنابراین انرژی بسیار کمتری نسبت به سایر سیستم‌های با وضوح بالا مصرف می‌شود، این در حالی است که مقدار نور ثابت می‌ماند.
علاوه بر این با استفاده از این سیستم جدید، برای اولین بار، طراحی چهار نقطه‌ای چراغ‌های پورشه که در طول روز دیده می‌شوند، هنگام استفاده از نور پایین و نور بالا در شب نیز قابل مشاهده خواهند بود. پورشه برای تبدیل این فناوری نوآورانه به واقعیت برای ثبت بیش از ۲۵ اختراع درخواست داد.
اکنون، این شرکت قصد دارد چراغ‌های جلوی ماتریس HD جدید را در مدل‌های مختلف با فناوری ماژول‌های یکسان اما طرح‌های مختلف اجرا کند.
ماژول‌های ماتریس HD با مجموع ۳۲ هزار ۷۶۸ پیکسل قابل کنترل جداگانه در هر چراغ جلو، نور مستقیم با وضوح بالا تولید می‌کنند. اما تنها نوری که واقعاً مورد نیاز است تولید می‌شود.
بیش از ۱۴۰۰ لومن شار نوری
این چراغ‌ها یک نور ماتریس HD تولید می‌کنند که محدوده افقی ۴۰ درجه و عمودی ۱۰ درجه را با شار نوری بیش از ۱۴۰۰ لومن روشن می‌کند.
لومن واحد اندازه‌گیری شار نوری است و شار نوری، مقدار نوری است که از یک چشمه نور در واحد زمان پخش می‌شود. این یکی از بزرگ‌ترین و درخشان‌ترین مناطق روشنایی با وضوح بالا را ایجاد می‌کند که درست از جلوی خودرو شروع می‌شود. راننده نحوه توزیع نور را کنترل می‌کند تا بهترین دید ممکن را در هر شرایطی داشته باشد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی