[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

چهار پیشنهاد انگلیسی برای مهدی طارمی، روزنامه شیراز نوین

ورزش 3/ روزنامه رکورد پرتغال مدعی شد که باشگاه پورتو چهار پیشنهاد از لیگ جزیره را برای جذب مهدی طارمی ‌رد کرده است.
سال تقویمی‌2022 رو به پایان است. مهدی طارمی ‌در پورتو سال فوق‌العاده‌ای را سپری کرد و توانست 31 گل در تمامی ‌رقابت‌ها به ثمر برساند، دستاوردی که باعث شد تا او در رتبه پنجم بهترین گلزنان 10 لیگ معتبر اروپایی قرار بگیرد. روزنامه معروف رکورد پرتغال، در گزارشی به آمار فوق‌العاده مهاجم ‌ایرانی پرداخته و از چهار پیشنهادی که از لیگ برتر انگلیس و برای جذب طارمی ‌به دست پورتو رسیده است، پرده برداشت.
روزنامه رکورد با تیتر «طارمی ‌در جمع نخبگان 2022؛ تنها چهار گلزن برجسته در 10 لیگ برتر اروپایی بالاتر از او حضور دارند»، یادداشتی را در مورد عملکرد درخشان مهاجم ‌ایرانی پورتو نوشته است. در ‌این مطلب آمده است: از یک اسم ناآشنا تا رسیدن به یک شهرت معتبر در فوتبال اروپا. ‌این راهی است که طارمی ‌در 3 سال و نیم گذشته و زمانی که در تابستان 2019 تقریباً زیر ردای گمنامی ‌از الغرافه به ریو آوه آمد تا برای تیم کارلوس کاروالیال بازی کند، طی کرده است.
امروز موسیقی متفاوتی درباره طارمی ‌نواخته می‌شود. وضعیت او واقعاً متفاوت است و در رقابتی‌ترین فوتبال جهان که زیر نظر یوفا برگزار می‌شود، در جمع نخبگان حضور دارد.
در 10 لیگ برتر فوتبال اروپا که شامل پرتغال نیز می‌شود، طارمی ‌پنجمین گلزن برتر سال 2022 بود که در ‌این رده‌بندی، تعداد بازی‌ها و گل‌های مربوط به جام‌های داخلی هر کشور و حضور در سه لیگ قهرمانان و لیگ اروپا را شامل می‌شود. مهاجم 30 ساله اف سی پورتو در سال تقویمی ‌میلادی 45 بازی انجام داده و 31 گل به ثمر رسانده است که آخرین گل او برابر ژیل ویسنته بود.
اما آنچه که درک واقعی توانایی‌های مهاجم‌ ایرانی را ممکن می‌سازد، حضور در رتبه‌ای است که او قرار دارد و ‌اینکه طارمی ‌در جمع برترین‌های دنیا حضور داشته و ‌این مسئله باعث شده او ارزش ‌این جایگاه را بداند و از آن لذت ببرد. امباپه، لواندوفسکی و‌ هالند نام‌های برتر و با کیفیتی هستند که پیشی گرفتن آن‌ها از طارمی ‌منطقی و طبیعی است. همچنین انکونکو بازیکن لایپزیش، نامی‌که کمتر رسانه‌ای شده و عملکرد ارزشمندی داشته نیز بالاتر از مهاجم ‌ایرانی است.
اما اسامی‌که بعد از مهاجم پورتو در رتبه‌های بعدی قرار دارند، نام‌های کم اهمیتی نیستند. مواردی مانند کریم بنزما، مهاجم فرانسوی رئال مادرید و برنده آخرین توپ طلای فوتبال جهان. همچنین هری کین مهاجم تاتنهام و داروین نونیز، ستاره‌ای که در فوتبال پرتغال معروف است و در سال 2022 برای دو تیم بنفیکا و لیورپول به میدان رفت. سال تقویمی ‌میلادی رو به پایان است و تمام باشگاه‌ها یک مسابقه دیگر را در پیش دارند.
شاید در نگاه اول شاهکار طارمی ‌حتی ناچیز به نظر برسد، اما واقعیت ‌این است زمانی که آمار او را با سال‌های قبل مقایسه می‌کنیم، پیشرفت و تمامی ‌سختی که او طی کرده را متوجه می‌شویم. در سال 2021،‌ این بازیکن ‌ایرانی باز هم بهترین گلزن خارج از پنج لیگ بزرگ اروپا (لیگ برتر انگلیس، سری آ‌ایتالیا، لالیگا اسپانیا، بوندس لیگا آلمان و لیگ فرانسه) بود. اما طارمی ‌سال قبل با به ثمر رساندن 27 گل در رتبه شانزدهم جدول 10 لیگ معتبر اروپایی قرار گرفته بود.
طبق اطلاعات موثقی که به دست روزنامه رکورد رسیده، چهار پیشنهاد ملموس از لیگ برتر انگلیس برای‌ این مهاجم ‌ایرانی به باشگاه پورتو ارائه شده است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی