[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

امیرعبداللهیان با وزیر خارجه عمان دیدار کرد، روزنامه شیراز نوین

وزیر امور خارجه کشورمان با همتای عمانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش خبرنگار اعزامی سیاست خارجی ایرنا به عمان، «حسین امیرعبداللهیان» با «السید بدر ابوسعید» همتای عمانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.
وزیر امور خارجه که سه شنبه شب به مسقط سفر کرده، صبح دیروز در دیدار با «هیثم بن طارق آل سعید» پیام کتبی رئیس جمهوری اسلامی ایران را که حاوی دعوت رسمی از سلطان عمان برای سفر به کشورمان بوده، تقدیم وی کرد.
امیرعبداللهیان در دیدار با پادشاه عمان پیرامون موضوعات مورد علاقه مشترک دو کشور گفت‌وگو کرد و با مرور دستاوردهای سفر آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» به مسقط، بر اهمیت اجرایی شدن کامل توافقات به عمل آمده بین دو کشور تأکید کرد.
وی همچنین توسعه همه‌جانبه روابط و همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های تجاری، اقتصادی، انرژی، گردشگری، حمل ونقل و سایر زمینه‌ها را مورد تأکید قرار داد.
سلطان عمان هم در این ملاقات ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک به ایران سفر کند و با این دیدار، موضوعات و مناسبات در دستور کار مناسبات دو کشور بیش از پیش توسعه یابد. وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با ارتشبد سلطان بن محمد النعمانی وزیر مکتب سلطانی عمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی