[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تلفن ثابت پرمصرف می‌شود ، روزنامه شیراز نوین

 مریم کشاورز
مدیر مخابرات منطقه فارس در پی گلایه‌های مخابره شده به این دستگاه مبنی بر افزایش ناگهانی تعرفه‌های مخابرات، حتی برای مشترکانی که از سیم کارت یا خط تلفن خود استفاده نکرده‌اند، خبر داد: از شهریورماه سال‌جاری، ردیفی در قبوض تحت عنوان حداقل کارکرد خدمات مشترکین گنجانده شده که بابت هزینه‌های نگهداری و تعمیر خطوط است و به سایر تعرفه‌های مخابراتی، ریالی افزوده نگردیده و طبق همان ساز و کار قبلی محاسبه می‌شود. پیش‌بینی می‌کنیم که با این بخش‌نامه، مشترکان بیشتر به استفاده از تلفن ثابت روی آورند. 
فرشید ایزدی در ادامه گفت: در بخش‌نامه وزارت ارتباطات که به تأیید شورای رقابت و معاونت ریاست جمهوری رسیده است، اشخاص خواه از خطوطی که به نامشان ثبت شده استفاده کرده باشند یا خیر، مبلغ حداقل کارکرد برای آنها در نظر گرفته می‌شود. این کارکرد، در تهران مبلغ 200هزار ریال، در مراکز استان‌ها 150هزار ریال و سایر شهرهای کشور در هر بار پرداخت قبوض، یکصدهزار ریال است که علاوه بر هزینه‌های مکالمات، با احتساب بیمه و مالیات این رقم نیز در نوسان بوده و افزایش می‌یابد. به‌طور مثال، ممکن است برای شخصی این رقم به جای 100هزار ریال، 180هزار ریال محاسبه شود.
وی اضافه کرد: در بخش‌نامه ابلاغ شده آمده است، حداقل میزان کارکرد برای تعرفه‌های مکالمات از تلفن ثابت به تلفن ثابت دیگر، 3333 دقیقه برای مراکز استان‌ها، بین شهری 444 دقیقه و تلفن همراه 238 دقیقه می‌باشد. این عدد برای سایر شهرها 2666 دقیقه شهری، 355 دقیقه بین شهری و 190 دقیقه تلفن همراه قید 
شده است.
وی در پاسخ به خبرنگار ما که برخی به رغم پرداخت بدهی وقتی قبض بعدی را دریافت می‌کنند، مبلغ بدهی آنها حذف نشده و ناگزیر به پرداخت مجدد مبلغ مذکور هستند نیز توضیح داد: این اتفاق به ندرت روی می‌دهد و دلیل آن، عدم استفاده مشترکان از درگاه‌های بانکی تعریف شده است و به همین دلیل گاهی پیش می‌آید که مشترک بدهی خود را پرداخت می‌کند، اما زمانی که قبض بعدی برای وی صادر می‌شود، بدهی قبلی در آن لحاظ شده است. علت اصلی این امر، تأخیر 72ساعته بانک‌ها در ارسال فایل پرداختی مشترکین به مخابرات است که البته در قبوض بعدی، اصلاح شده و از هزینه‌های مکالمات این قبیل مشترکان کسر می‌گردد.
ایزدی پیشنهاد داد: بهترین شیوه برای جلوگیری از این امر، پرداخت قبوض تلفن از طریق درگاه 2000 یا #2020* است که علاوه بر صفر شدن بلافاصله قبض مشترک به صورت آنلاین، در صورت قطع تلفن مشترک، خط وی آنی وصل می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی