[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

وزیر آموزش و پرورش: خیران الگوهای خوبی برای دانش‌آموزان هستند، روزنامه شیراز نوین

به گزارش ایسنا، وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دانش‌آموزان باید خیران را شناخته و عمل خداپسندانه آنان را الگو قرار دهند، لزوم معرفی خیران را متذکر شد.
یوسف نوری پنجشنبه ۸ دی‌ماه در دیدار جمعی از فرهنگیان شهرستان‌های مُهر و لامرد، با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و تبریک سالروز حماسه ۹ دی و گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی، حضرت فاطمه زهرا(س) را پایه‌گذار دفاع از ولایت برشمرد و گفت: در یوم الله ۹ دی مردم بصیر استمرار نظام جمهوری اسلامی را رقم زدند.
وزیر آموزش و پرورش، سردار سلیمانی را مدافع مظلومان جهان برشمرد که نزد آزادی‌خواهان جهان محبوب شد، اما اشقیا او را به شهادت رساندند.
نوری با بیان اینکه شهرستان‌های مهر و لامرد ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه و پیشرفت دارند، گفت: در این منطقه، ظرفیت نیروی انسانی خوبی وجود دارد و بزرگانی همچون مرحوم رستم قاسمی، وزیر فقید کابینه دولت سیزدهم و از ایثارگران دوران دفاع مقدس اهل این شهرستان بود.
نوری با بیان اینکه این ظرفیت‌های خوب انسانی را مرهون زحمات معلمان هستیم، افزود: توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی در کشور و به ویژه این منطقه را مدیون تلاش‌های خیران مدرسه ساز هستیم.
او با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی این افتخار را داریم که خیران ۵۰ درصد مدارس را می‌سازند، ادامه داد: مدرسه سازی توسط خیران نوعی کار تربیتی به شمار می‌رود. مدرسه خیرساز فضای تربیتی است و اثر تربیتی دارد. 
نوری بر معرفی خیران به دانش آموزان و الگو شدن عمل خداپسندانه آنان تأکید و اضافه کرد: خوشبختانه مردم ایران از تحریم فرصت ساختند و ایجاد فازهای مختلف مجموعه‌های صنعتی جنوب کشور توسط متخصصان داخلی در همین راستاست.
او با بیان اینکه برای پیشرفت کشور باید در آموزش و پرورش سرمایه گذاری کنیم، بر ضرورت ایجاد اردوگاه ملی دانش آموزی در این خطه از کشور تأکید و عنوان کرد: رتبه بندی معلمان فقط افزایش حقوق نیست؛ بلکه رتبه بندی قطعه ای از سند تحول است و برای ارتقای جایگاه معلم و ایجاد رقابت بین معلمان اجرا شده است.
نوری اضافه کرد: در دانشگاه فرهنگیان گزینش‌ها جدی گرفته شود تا بهترین نیروی انسانی در آموزش و پرورش جذب شود؛ لذا در آینده نزدیک در نحوه گزینش دانشجو معلم تجدید نظر می‌شود.
او ادامه داد: محتوای دانشگاه فرهنگیان کاربردی و شش ساحتی باشد و در پایان دوره معلمان باید در آزمون پایان دوره شرکت کند و شش مهارت را بدانند.
وزیر آموزش و پرورش بر اهمیت به روز بودن معلمان و داشتن آگاهی از مسائل دینی تأکید و خاطرنشان کرد: معلمی شغل نیست؛ اگر معلمی شغل باشد شأن آن حفظ نمی‌شود، اما اگر معلمی هنر شود قطعاً شأن معلم حفظ می‌شود.
نوری به تلاش معلمان در دوران کرونایی و بازگرداندن دانش آموزان به مدرسه اشاره و عنوان کرد: معلم با کار تخصصی و تربیتی نه تنها دانش آموز، بلکه جامعه را تغییر می‌دهد؛ لذا معلم زمانی که جامعه را تغییر دهد، شأن و منزلتش ارتقا می‌یابد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی