[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

افزایش ۵۰درصدی شبکه فیبر در شیراز، روزنامه شیراز نوین

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز از توسعه ۵۰درصدی شبکه فیبر شهری به عنوان یکی از شاخص‌های زیرساختی و مهم در شهر هوشمند با مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدعلی علویان‌مهر از توسعه ۵۰درصدی شبکه فیبر شهری به عنوان یکی از شاخص‌های زیرساختی و مهم در شهر هوشمند با مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی خبر داد.
او گفت: شهرداری شیراز در سال‌های قبل در راستای ایجاد زیرساخت شهر هوشمند اقدام به اجرای بستر فیبر نوری در معابر درجه ۱ و ۲ کلان‌شهر شیراز با مشارکت سرمایه‌گذار کرده است.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز در ادامه بیان کرد: در همین راستا پس از برگزاری جلسات متعدد با سرمایه‌گذاران حوزه IT، متخصصان حوزه شهرداری شیراز، اساتید دانشگاه و کارشناسان حوزه فناوری، قرارداد توسعه بستر فیبر نوری در کلان‌شهر شیراز به متراژ تقریبی ۱۱۰ کیلومتر در قالب مشارکت منعقد شد.
 علویان‌مهر تصریح کرد: مناطق، معاونت‌ها، سازمان‌ها، ایستگاه‌های آتش‌نشانی و دوربین‌های نظارتی سطح شهر با اجرای این پروژه به شبکه فیبر شهری متصل شده و رینگ ساختمان‌های شهرداری شیراز که بر بستر شبکه قرار می‌گیرند، تکمیل می‌شود.
او هدف از اجرای این پروژه را توسعه زیرساخت شهر هوشمند، ایجاد ارتباط پایدار و ایمن جهت دوایر مختلف شهرداری و دوربین‌های نظارتی سطح کلان‌شهر شیراز بیان کرد.
 رئیس سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری شیراز گفت: با عملیاتی شدن این پروژه، علاوه بر کسب درآمد پایدار برای شهرداری شیراز، بستر مناسبی برای مشارکت شرکت‌های FCP توانمند، جهت اجرای پروژه ملی FTTX در کلان‌شهر شیراز 
مهیا می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی