[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

برگزاری یادواره شهدای عملیات کربلای ۴ در شهر صدرا ، روزنامه شیراز نوین

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی شهرداری و شورای اسلامی شهر صدرا، با حضور سردار غلامحسین غیب پرور جانشین فرماندهی کل سپاه در قرارگاه امنیتی امام علی(ع)، سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر استان فارس، سردار ظهراب قنبری فرمانده لشکر 19 فجر، حجت الاسلام و المسلمین موسوی امام جمعه شهر صدرا، پرنیان شهردار صدرا، عزیزی رئیس شورای اسلامی و اعضای شورا، پوربهی مدیرعامل شرکت عمران صدرا، سرهنگ همتی فرمانده سپاه ناحیه امیرالمؤمنین(ع) شهر صدرا، فرماندهان و ایثارگران دوران دفاع مقدس در لشگر 19 فجر، خانواده‌های شهدا و جانبازان و شهروندان انقلابی و ولایی شهر صدرا یادواره شهدای عملیات کربلای 4 و یادواره شهدای امنیت و اقتدار، مدافع حرم و مدافع سلامت در شهر صدرا برگزار شد.
سردار ظهراب قنبری فرمانده لشکر 19 فجر در حاشیه این یادواره گفت: این مراسم به عنوان یادواره شهدای کربلای ۴ شهدای امنیت و اقتدار شهدای سلامت و امنیت تدارک دیده شد تا نشان دهیم تمامی شهدا در هر زمان و موقعیتی هم ارزش هستند و فداکاری آنها در دفاع از نظام و انقلاب اسلامی قابل ستایش است.
وی افزود: مظهر قدرت ایران شهدا هستند؛ به همین دلیل بایستی یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم. جوانان ما که دفاع مقدس را حس نکرده اند، باید بدانند در این کشور هیچ امکاناتی وجود نداشت و جوانان ما جان خود را دادند تا ایران بماند. این یادواره باعث می‌شود تا جوانان دهه‌های ۸۰ و ۹۰ ما به دفاع مقدس رجوع کنند تا شهدای جوانی که سن ۱۵ تا ۲۵ سالگی به جبهه رفتند را بهتر بشناسند.
سردار قنبری خاطرنشان شد: حضرت آقا می‌فرمایند زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست؛ به همین منظور بایستی در این راه تلاش و اقدامات بسیاری صورت گیرد تا یاد شهدا و راه آنها همواره برای تمامی مردم زنده نگه داشته شود. در اغتشاشات اخیر در شیراز چهار شهید تقدیم انقلاب شد؛ به همین دلیل تصمیم گرفته شد برای تمامی شهدای دفاع مقدس شهدای امنیت اقتدار، مدافع حرم و سلامت یک یادواره مشترک برگزار نماییم تا یاد و خاطره این شهدا همچنان زنده نگه داشته شود و در کنار آن از خانواده‌های این عزیزان نیز تجلیل به عمل آید.
سردار غلامحسین غیب پرور جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امنیتی امام علی(ع) که مهمان ویژه و سخنران این یادواره بود، با بیان اینکه موضوع شهادت یک حرکت نورانی در تداوم حرکت همه رهبران الهی است، گفت: شهادت در دین اسلام و مسیری که اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برای ما مشخص نموده اند، تبلور یافته است. آنچه ما از شهید و شهادت می‌آموزیم، از بزرگ سرداری به نام سیدالشهدا امام حسین(ع) می‌باشد.
وی افزود: اکثریت شهدای ما و شخصیت‌های بزرگ، کلام یا حسین(ع) را می‌گویند و این تنعم، در روح زمان جاری و ساری است.
سردار غیب پرور گفت: ما جایگاه واقعی شهدا را در آن دنیا نمی‌دانیم و جای تعجب دارد که افلاکیان هم جایگاه واقعی شهدا را نمی‌دانند. شهدا در بین ما زندگی می‌کرده اند. ما بسیاری از این شخصیت‌ها را می‌شناخته ایم و بنا نداریم از شهدا اسطوره بسازیم. شهدا در دین اسلام و برای ما اسوه هستند.
جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امنیتی امام علی(ع) گفت: ما باید به شهیدانمان نگاه تحلیلی و خاص داشته باشیم. ما باید به راه شهیدانمان یک نگاه فوق روایتگری داشته باشیم. باید راه، منش و شخصیت شهیدانمان را به صورت عمیق بفهمیم تا بتوانیم در راه حق ثابت قدم باشیم.
بزرگ‌ترین، عمیق‌ترین، ژرف‌ترین و اثرگذارترین مبحثی که از مکتب شهدا به دست می‌آوریم، فهم و بصیرت در دین است. فتنه‌هایی که در این دوران صورت گرفته است، با همین فهم و درک مکتب مشهدا خنثی گردیده است. اسلام در این دوران مظلوم واقع شده است. دفاع از انقلاب اسلامی در این برهه مهم و حساس می‌باشد. شهیدان، از جمله شهیدان دوران دفاع مقدس، شهیدان امنیت و شهیدان مدافع حرم همگی یک کلمه را به ما آموزش می‌دهند؛ اینکه پای ولایت بایستید.
جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امنیتی امام علی(ع) خاطرنشان شد: مشکلات اقتصادی، معیشتی، فرهنگی و دیگر مشکلات در جامعه برای آحاد مردم وجود دارد؛ اما مسئله مهم این است که ما باید دین‌دار باشیم و پای انقلاب بایستیم و برای حفظ دین با مردانگی و هزینه دادن همچون شهدای عزیزمان این انقلاب و نظام را حفظ کنیم؛ زیرا بر اساس روایات دوران کنونی بسیار شبیه به دوران ظهور ولیعصر امام زمان(عج) است و ما باید زمینه ساز ظهور باشیم و تلاش کنیم با حفظ دین در صف یاران امام عصر 
قرار بگیریم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی