[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

پیشتازی تأمین‌ اجتماعی فارس در احداث مراکز درمانی، روزنامه شیراز نوین

مدیردرمان تأمین ‌اجتماعی فارس با اعلام اینکه این مدیریت، رتبه اول کشور را در حوزه ساخت‌وسازهای عمرانی کسب کرده است، برنامه‌های احداث مراکز درمانی و پیشرفت فیزیکی این مراکز را تشریح کرد.
دکتر جلال شجاعت در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده این مدیریت، بیمارستان در دست ساخت این مرکز ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی به نام ملاصدرا در شیراز در حال ساخت بود که ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.
وی در ادامه اعلام کرد: از زمان فعالیتم در این مدیریت پیشرفت فیزیکی این مرکز در فاز اول و در مرحله اسکلت‌بندی ساختمان، به بیش از ۸۰ درصد رسیده است و در مدت ۸ ماه فعالیت، نزدیک به ۶۰هزار مترمربع بتن‌ریزی در این بیمارستان انجام شده است. مدیر درمان تأمین‌ اجتماعی فارس، گفت: همچنین یک درمانگاه تخصصی در شهر فیروزآباد در حال ساخت بود که این درمانگاه در مدت ۱۸ ماه، نزدیک به ۶۵ درصد پیشرفت کار داشته است و در مدت ۸ ماه فعالیت مدیریت جدید، اکنون ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و می‌توان گفت تقریباً رو به اتمام است و چنانچه تجهیزات آن نیز مهیا شود، ان‌شاءالله در دهه فجر راه‌اندازی می‌شود.
شجاعت اضافه کرد: دو درمانگاه به نام‌های مهر و خرم‌بید نیز در دست ساخت قرار دارد که با پیگیری‌های انجام شده، اکنون اسکلت‌بندی داخلی آن به اتمام رسیده و در مرحله دیوارچینی قرار دارد. این درمانگاه‌ها به متراژ حدود ۲۴۰۰ مترمربع است که در مدت ۸ ماه اخیر، حدود ۳۰ درصد پیشرفت کار داشته است و امیدواریم تا انتهای سال آینده این دو درمانگاه نیز در چرخه درمان این مدیریت قرار گیرند.
وی با اشاره به احداث درمانگاهی با عنوان زرقان، ادامه داد: این درمانگاه که توسط یک فرد خیر در حال ساخت بود، به دلیل مشکلات مالی، روند کار آن متوقف شد. با پیگیری‌های انجام شده این مدیریت، فرد خیر، زمین و ملک را در اختیار تأمین ‌اجتماعی قرار داد و ان‌شاءالله در دهه فجر ساخت مجدد آن که پس از اسکلت‌ است، آغاز می‌شود و امید است که در کمتر از یک سال به بهره‌برداری برسد.
مدیر درمان تأمین‌ اجتماعی فارس افزود: پلی‌کلینیک فوق‌تخصصی شهید رضایی تأمین ‌اجتماعی در شیراز بیش از ۵۵ سال قدمت دارد که پس از بررسی‌های انجام شده، ساخت مجدد این پلی‌کلینیک نیز در دستور کار قرار دارد. خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده، مجوز ساخت این پلی‌کلینیک با حضور مدیرعامل سازمان از سوی شورای عالی فنی مهندسی اخذ شده است و چنانچه در هیئت‌مدیره سازمان نیز تصویب شود، در سال ۱۴۰۲ می‌توانیم ساختمان جدید این مرکز را کلنگ‌زنی کنیم. شجاعت اعلام کرد: با توجه به تعداد ساخت‌وسازهای مراکز درمانی، این مدیریت رتبه اول کشور را در حوزه ساخت‌وسازهای عمرانی به خود اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه علاوه بر عملیات ساخت‌وساز، برخی از مراکز ملکی این مدیریت، ارتقای جایگاه یافته است، گفت: درمانگاه‌ کازرون به پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ارتقا یافته و درمانگاه‌های نی‌ریز و کوار از نوع عمومی به درمانگاه‌های تخصصی تبدیل شده است. همچنین درمانگاه لار از تک‌شیفت به دوشیفت تغییر یافته است.
مدیر درمان تأمین ‌اجتماعی فارس اضافه کرد: برای تأمین نیروهای انسانی این مراکز، جذب ۱۱۲ نیرو در سال ۱۴۰۱ انجام شده است که مصاحبه‌های آن‌ها انجام شده و ان‌شاءالله به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کنند. شجاعت ادامه داد: همچنین در بیمارستان شهید بهشتی که تک مرکز بستری تأمین ‌اجتماعی در استان به شمار می‌رود، بسیاری از شاخص‌های درمانی با پیگیری این مدیریت بهبود پیدا کرده است که از جمله آن می‌توان به شاخص‌های اورژانس، اتاق‌عمل، زایمان طبیعی و سزارین‌ اول‌ها اشاره کرد که مستندات آن موجود است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی