[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

این عادات غذایی چربی شکم را می‌سوزانند، روزنامه شیراز نوین

از بین بردن چربی شکم کار ساده‌ای نیست. این فرایند مستلزم بازنگری در عادات غذایی و شیوه زندگی و همچنین پشتکار فراوان است. با این حال، ثابت شده که برخی عادات غذایی به سرعت بخشیدن چربی‌سوزی کمک می‌کنند. داشتن شکم نه تنها جذاب نیست، بلکه برای سلامتی نیز خطرناک است.
به گزارش بهداشت نیوز، از بین بردن چربی شکم کار ساده‌ای نیست. این فرایند مستلزم بازنگری در عادات غذایی و شیوه زندگی و همچنین پشتکار فراوان است. با این حال، ثابت شده که برخی عادات غذایی به سرعت بخشیدن چربی‌سوزی کمک می‌کنند. داشتن شکم نه تنها جذاب نیست، بلکه برای سلامتی نیز خطرناک است. در واقع تجمع چربی در اطراف اندام‌های واقع در شکم باعث بروز چندین اختلال از جمله دیابت، فشار خون بالا، کلسترول و همچنین بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود.
افزایش چربی شکمی چه زمانی نگران‌کننده خواهد بود؟
توزیع بافت چربی در بدن با توجه به عوامل مختلفی مانند سن، جنس، فعالیت بدنی یا استعداد ژنتیکی متفاوت است. مردان تمایل به تجمع چربی در شکم دارند. توزیع چربی در زنان، با توجه به استعداد ژنتیکی آنها، دارای دو نوع است؛ یکی به شکل «گلابی»، جایی که چربی در لگن و ران‌ها تجمع می‌یابد. و دیگری به شکل «سیب»، که چربی‌ها روی سینه‌ها، معده و باسن، جمع می‌شود.
در صورتی که دور کمر فردی برای مردان بیش از ۹۴ سانتی‌متر و برای زنان بیش از ۸۸ سانتی‌متر باشد، دارای چربی احشایی اضافی در نظر گرفته می‌شود و نگران‌کننده است. اما با رعایت برخی از عادات غذایی، فرایند سوزاندن چربی‌های دور شکم سرعت می‌گیرد.
۶ مورد از این عادات غذایی را با هم مرور می‌کنیم.
۱. خوردن سبزیجاتی با برگ‌های سبز
بنا بر پژوهشی که توسط آکادمی تغذیه و رژیم‌درمانی آمریکا منتشر شده، خوردن میزان زیادی از سبزیجاتی با برگ‌های سبز مانند کلم و اسفناج به کاهش چربی‌های شکمی و همچنین چربی‌های موجود در کبد کمک می‌کند. به گزارش سیناپرس، این دسته از سبزیجات که برگ‌هایی با رنگ سبز تیره دارند، از مزایای متعددی برخوردارند؛ آنها کالری کمی دارند و حاوی مواد مغذی زیادی مانند ویتامین K، منیزیم، فولات، کلسیم، ویتامین C و فیبر نامحلول هستند.
۲. نوشیدن قهوه
کافئین نه تنها باعث هوشیاری می‌شود، بلکه متابولیسم بدن را نیز تقویت می‌کند. همین عامل منجر به کاهش وزن خواهد شد. با این حال، هنگام نوشیدن قهوه از مصرف شکر و خامه خودداری کنید؛ زیرا این مواد خود حاوی کالری قابل‌توجهی هستند که باید سوزانده شوند.
۳. نوشیدن چای سبز
اگر قهوه دوست ندارید، می‌توانید چای سبز را جایگزین آن کنید. کاتچین موجود در این نوشیدنی باعث سوزاندن کالری بیشتر حتی در حالت استراحت می‌شود که کاهش وزن را با خود به دنبال 
خواهد داشت.
مطالعه‌ای که در مجله تغذیه منتشر شده، نشان می‌دهد بزرگسالان چاقی که نوشیدنی کافئین‌دار حاوی کاتچین مصرف می‌کردند، نسبت به افرادی که دارونما حاوی کافئین اما بدون عصاره چای سبز را مصرف می‌کردند، در حین ورزش چربی شکمی بیشتری 
می‌سوزانند.
۴. همنشین‌کردن پروتئین‌ با کربوهیدرات
به گفته متخصص تغذیه «امی گودسون» که برای سایت eat this کار می‌کند، به‌منظور پایان دادن به احساس گرسنگی، باید عادت کنید که کربوهیدرات‌ها را با منبع پروتئین ترکیب کنید.
او توضیح می‌دهد: پروتئین کندتر هضم می‌شود، بنابراین بعد از غذا برای مدت طولانی‌تری احساس سیری خواهید کرد. به این ترتیب دیرتر تمایل به خوردن خوراکی خواهید داشت. پس سعی کنید حتماً در کنار کربوهیدرات‌ها، مواد پروتئینی نیز مصرف کنید.
۵. نوشیدن آب قبل از غذا
توبی آمیدور، متخصص تغذیه می‌گوید: «گاهی اوقات تشنگی می‌تواند شبیه گرسنگی باشد. نوشیدن آب در طول روز می‌تواند به شما کمک کند بدنتان مرطوب بماند و گرسنگی و هوس را از بین ببرید.»
۶. حداقل یک بار در هفته غذای بدون گوشت بخورید
اولویت دادن به پروتئین گیاهی بر حیوانی می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. با این حال، لازم نیست کاملاً گیاهخوار شوید. شما می‌توانید به سادگی یک شب در هفته را به خوردن غذای بدون گوشت اختصاص دهید.
مطالعه‌ای که در دانشگاه کپنهاگ انجام شده، نشان می‌دهد پروتئین گیاهی نسبت به وعده‌های غذایی گوشت گوسفند و گوساله سیرکننده‌تر است.
علاوه بر این، محققان همچنین دریافتند شرکت‌کنندگانی که در هفته یک وعده غذایی گیاهی می‌خورند، در مقایسه با افرادی که همیشه گوشت می‌خورند، ۱۲ درصد کالری کمتری در وعده غذایی بعدی خود مصرف می‌کنند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی