[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

نیاز به تفکر، برنامه‌ریزی و « مرد عمل» داریم، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
پس از سقوط دوباره فجر به لیگ آزادگان در بهار سال جاری، گزینه‌هایی برای هدایت این تیم در لیگ یک مطرح شدند که جدی ترین نام‌ها، دو یار قدیمی بودند. دو کاپیتان سابق فجر که پس از جدایی از این تیم هم رفاقت خود را حفظ کرده و به قول فوتبالی‌ها «همیشه در یک تیم» بودند. 
وحید رضایی که زودتر از رجب‌زاده در فوتبال ایران چهره شد، در دوران مربیگری هم بسیار موفق عمل کرد و در دهه 90 شمسی توانست دو تیم شیرازی را از لیگ 2 به لیگ یک بیاورد و سپس همین کار را با یک تیم کاملاً گمنام و نوپا از استان کرمان نیز انجام داد. 
تیم‌های وحید رضایی همیشه به توان بالای خود در فاز دفاعی متکی بوده اند و میزان گل خورده تیم‌های تحت هدایت وی، در حد جابه‌جا کردن رکورد بوده است! همین امسال هم تیم مس شهر بابک در 15 بازی تنها 6 گل دریافت کرده و از این لحاظ فقط خیبر خرم آباد را بالاتر از خود می‌بیند!
اما مهدی رجب زاده که یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال باشگاهی ایران به شمار می‌رود، اولین سال سرمربیگری خود را تجربه می‌کند. عملکرد او در آغاز فصل فراتر از حد انتظار بود، اما در اواسط کار دچار افت شد. حالا هم که فجر در رتبه پنجم قرار گرفته و تنها سه پله و سه امتیاز با منطقه صعود فاصله دارد، می‌توان به عملکرد تیم رجب زاده نمره قبولی داد.
یکی از چالش‌های بزرگ رجب زاده، رویارویی امروز با رفیق قدیمی است. تیم‌های فجر شهید سپاسی شیراز و مس شهر بابک امروز از ساعت 14 در ورزشگاه حافظیه به مصاف یکدیگر می‌روند؛ در حالی که تنها یک امتیاز با یکدیگر فاصله دارند و مس این شانس را دارد که با پیروزی در بازی سخت امروز، نیم فصل را بالاتر از فجر به پایان رسانده و طلایی پوشان را تا رتبه ششم پایین بیاورد.
رجب زاده اعتقاد دارد که همین شش یا هفت تیم بالای جدول، رقابت تنگاتنگی برای صعود تا پایان فصل خواهند داشت. او این ادعای برخی کارشناسان و اهالی فوتبال که امسال لیگ یک، لیگ راحتی است را قبول ندارد و می‌گوید: امسال بازی‌ها بسیار سخت و نزدیک است. اگر جدول را ببینید متوجه می‌شوید که تیم‌ها مثل قطار پشت یکدیگر با اختلاف‌های ناچیز قرار گرفته اند و پیش می‌روند. لیگ یک همیشه لیگ فرسایشی و سختی بوده و سال گذشته هم ملوان و مس در رقابت سختی توانستند موفق شوند و به لیگ برتر بروند. امسال هم زور تیم‌ها به راحتی به هم نمی‌رسد و به نظر من شرایط از سال گذشته هم سخت تر است.
سرمربی فجری‌ها گفت: هر اتفاقی ممکن است در پایان فصل رخ دهد و به نظر من تیمی که بتواند در طول فصل شرایط خود را مطلوب نگه دارد، با مصدوم‌ها، محروم‌ها، حواشی و بحران‌ها سازگاری پیدا کند و از پس آنها بربیاید، شانس بالاتری برای صعود خواهد داشت. 
وی درباره افول فوتبال جنوب کشور نیز گفت: به نظر من رمز موفقیت در فوتبال، اجرای برنامه‌ریزی‌هاست. ما برنامه‌ریزی‌ها را انجام می‌دهیم و حرفش را می‌زنیم، اما در اجرا کاری نمی‌کنیم. حمایت‌هایی هم که باید انجام شود از تیم‌های استان‌های فارس و حتی بوشهر، آن طور که باید و شاید انجام نمی‌شود و فکر می‌کنم راه را خیلی جاها اشتباه رفته ایم که به اینجا رسیده ایم.
رجب زاده اعتقاد دارد که بیشترین آسیب‌ها در رده‌های پایه اتفاق افتاده است: متأسفانه در رده‌های پایه، مسائل مالی و پول درآوردن به عنوان اولویت قرار گرفته و آموزش درست، فراهم کردن زیرساخت و پشتوانه‌سازی به حاشیه رفته است. به لحاظ امکاناتی هم فکر می‌کنم کمبودهای زیادی وجود دارد. در استان فارس وشهر شیراز، ما هنوز در بحث زمین دچار چالش و مشکل هستیم. تیم‌های زیادی در شیراز همیشه به دنبال زمین هستند. کار کردن سخت است و مربیان اذیت می‌شوند. اما ما از روزی که آمدیم، تمام تمرکز را روی مسائل فنی گذاشتیم و با هیئت مدیره هم صحبت کردیم و گفتیم اولویت باید ساختن دوباره تیم‌های پایه و بازگشت به لیگ 
برتر باشد. 
ستاره پیشین لیگ برتر فوتبال ایران ادامه داد: بهترین کار این است که بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که تیم فجر بتواند از تیم‌های پایه خودش تغذیه کند و دیگر دست به دامان بازیکنان استان‌های دیگر نباشیم. حتی می‌توانیم مثل گذشته بازیکن صادر کنیم به استان‌های دیگر. نیاز به تفکر، برنامه ریزی و «مرد عمل» داریم. مسئولان استان هم باید پیشرفت فوتبال و ورزش برایشان مهم باشد و این را درک کنند که تشویق جوان‌ها به ورزش، آنها را چقدر از آسیب‌های اجتماعی 
دور می‌کند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی