[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

گیاه آپارتمانی که به اندازه ۳۰ دستگاه تصفیه هوا مؤثر است، روزنامه شیراز نوین

سیناپرس/ یک استارت آپ مستقر در پاریس، نوعی گیاه آپارتمانی دستکاری شده ژنتیکی ایجاد کرده است که به معنای واقعی کلمه می‌تواند هوای خانه شما را تمیز کند. این گیاه به میزان بسیار بیشتری از خواص تصفیه کننده طبیعی که گیاهان آپارتمانی ارائه می‌کنند، برخوردار است.
محققان نوعی گیاه ژنتیکی طراحی کرده‌اند که عملکردی به مراتب بهتر از دستگاه‌های تصفیه هوا دارد. این گیاه در حالی که به اتاقی که در آن قرار می‌دهید رنگ و نما می‌بخشد، همچنین به طور فعال هوا را تصفیه کرده و به اندازه ۳۰ دستگاه تصفیه مؤثر است.
این شرکت که Neoplants نام دارد، هم یک گیاه پوتوس و میکروبیوم ریشه آن را اصلاح کرد تا خواص طبیعی این گیاه در تصفیه کردن هوا را افزایش دهد. این گیاه آپارتمانی دستکاری شده ژنتیکی که Neo P1 نام دارد به تازگی وارد بازار شده است و متقاضیان می‌توانند آن را خریداری کنند.
به گفته محققان، این گیاه نه تنها می‌تواند خلق و خوی شما را تقویت کرده و به کاهش اضطراب کمک کند، بلکه به لطف خواص طبیعی تصفیه هوا می‌تواند هوا را برای افراد ساکن خانه مناسب کند. به گزارش سیناپرس، با این حال به کمک این گیاه خانگی دستکاری شده ژنتیکی، شما بیش از سطح اولیه تصفیه هوا را دریافت می‌کنید. در واقع، Neoplants می‌گوید که ۳۰ برابر مؤثرتر از گیاهان مورد استفاده ناسا برای تصفیه هوا است.
برای بسیاری از افراد این سؤال مطرح می‌شود که چگونه این گیاه خانگی دستکاری شده ژنتیکی بهتر از یک دستگاه تصفیه هوا عمل می‌کند؟ در حقیقت گیاهان برای مدیریت ترکیبات آلی فرار  VOCs  گزینه‌های بسیار خوبی محسوب می‌شوند. VOC‌ها برای سلامت انسان بسیار خطرناک هستند و می‌توانند باعث تحریک بدن انسان شوند.
در حالی که تصفیه‌ کننده‌‌های هوا می‌‌توانند مفید باشند اما آن‌ها معمولاً قادر به خنثی کردن کامل این ترکیبات مضر نبوده و قادر به حذف کامل این ماده از هوا نیستند در حالی که گیاهانی مانند این گیاه خانگی دستکاری شده ژنتیکی برای خنثی کردن VOC‌ها مجهزتر هستند، به همین دلیل است که گیاهان آپارتمانی در خانه می‌توانند به بهبود کیفیت هوای داخلی کمک کنند.
دلیل انتخاب گیاه فوق این است که این گیاه یکی از محبوب‌ترین گیاهان در آمریکای شمالی محسوب می‌شود. این شرکت برای طراحی گیاه Neo P1 مجبور بود به طور کامل از ژنوم پوتوس نقشه برداری کند، در نتیجه گیاه آپارتمانی دستکاری شده ژنتیکی فوق، برای از بین بردن VOCها بسیار مؤثرتر است.
 پژوهشگران این تیم مطالعاتی اعلام کردند؛ گیاه دستکاری شده ژنتیکی آن‌ها سریع‌تر از سایر گیاهان رشد نکرده و نسبت به گیاهان پوتوس معمولی در برابر آفت‌کش‌ها مقاوم نیست. البته برای داشتن این گیاه مفید باید هزینه نسبتاً زیادی پرداخت کنید زیرا این گیاه آپارتمانی دستکاری شده ژنتیکی با قیمت ۱۷۹ دلار به فروش می‌رسد که به مراتب گران‌تر از اکثر گیاهان آپارتمانی معمولی است.
به گزارش سیناپرس، با توجه به اینکه گیاه فوق به عنوان یکی از بهترین تصفیه کننده‌های هوا عمل می‌کند، قیمت آن کاملاً قابل توجیه است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی